اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران در کشور از چهارشنبه/آسمان کرمان فردا صاف و آفتابی است

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در بسیاری از مناطق و شهرها خواهد شد.

برف و باران در کشور از چهارشنبه/آسمان کرمان فردا صاف و آفتابی است

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آینده اظهار داشت: امروز خلیج فارس مواج است، ضمن آنکه فردا تا ظهر چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم که این موجب می‌شود در مناطق صنعتی و پرجمعیتی آلودگی‌های جوی افزایش یابد.

ضیائیان افزود: بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که موجب می‌شود بارش باران در استان‌های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه زاگرس مرکزی و اواخر وقت چهارشنبه استان‌های قزوین، تهران و کرج بارش باران داشته باشیم، ضمن آنکه در ارتفاعات مناطقی که ذکر شد بارش برف خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز چهارشنبه در استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

وی افزود: روز پنجشنبه بارش‌ها در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب غرب و مرکز ادامه دارد، ضمن آنکه کاهش دما را در سواحل خزر خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: روز جمعه رگبار باران و رعدوبرق‌ در استان‌های فارس، کرمان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه بارش برف و باران را در خراسان شمالی و استان‌های سه‌گانه واقع در سواحل خزر خواهیم داشت؛ همچنین روز جمعه در غرب و شمال غرب کشور باران و در مناطق مرتفع برف خواهیم داشت.

وی هشدار داد: در مناطقی که ذکر شد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی محتمل است که توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد مناطق کوهستانی و پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه‌ها در دستور کار باشد.

* برف و باران صبح پنجشنبه در تهران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود، روز چهارشنبه نیز آسمان تهران کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و پنجشنبه بارش برف و باران در برخی ساعات در تهران پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر پنجشنبه مجددا کاهش ابر در تهران داریم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود.

وی همچنین در تشریح وضعیت جوی شهر کرمان گفت: آسمان کرمان فردا صاف پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز پنجشنبه نیز ادامه دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در کرمان به ترتیب 12 درجه و 3 درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: فردا شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول