اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ترکیه استقرار نیرو در لیبی را آغاز کرد

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور در چارچوب توافق امنیتی خود با دولت وفاق ملی لیبی، استقرار نیروی نظامی در این کشور را آغاز کرده است.

ترکیه استقرار نیرو در لیبی را آغاز کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه از آغاز استقرار نیروهای ارتش این کشور در لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس خبر داد. 

اردوغان که با شبکه «سی‌ان‌ان ترک» گفت‌وگو می‌کرد، گفت واحدهای ارتش ترکیه برای پشتیبانی از «صلح و ثبات» در لیبی، در حال حرکت به سمت این کشور هستند.

وی همچنین بار دیگر بر توافق دریایی میان ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی تأکید کرد و گفت آنکارا به همکاری با طرابلس برای اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه با دفاع از تصمیم دولتش برای اعزام نیرو به لیبی، مدعی شد که در حال حاضر نیروهای روس و سودانی هم در لیبی حضور دارند و در طرف دیگر میدان در حال جنگ هستند.

لیبی در سال‌های اخیر دو مرکز قدرت داشته است، یکی در طرابلس به ریاست «فایز سراج» و دیگری در شهر «طبرق» در شرق. نیروهای شرق لیبی به ریاست «خلیفه حفتر» با پشتیبانی برخی از کشورهای اروپایی و عربی در تلاش هستند تا طرابلس را به تصرف خود درآوردند. ترکیه با امضای یک توافق امنیتی با دولت سراج، اعلام کرده که قصد دارد از طرابلس دفاع کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول