اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تا سه ماه آینده نمونه اولیه «استارشیپ» به فضا می‌رود

صاحب امتیاز شرکت خصوصی فضایی اسپیس‌اکس می‌گوید: نمونه اولیه Starship New Space تا سه ماه آینده می‌تواند آماده پرواز شود.

تا سه ماه آینده نمونه اولیه «استارشیپ» به فضا می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهعی خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، ایلان ماسک، صاحب امتیاز شرکت خصوصی فضایی اسپیس‌اکس می‌گوید: نمونه اولیه Starship New Space  تا سه ماه آینده می‌تواند آماده پرواز شود.

این شرکت در حقیقت دارای دو تیم اختصاصی است که نمونه‌های اولیه جداگانه‌ای از استارشیپ را توسعه می‌دهند. ایده این است که یک رقابت دوستانه بتواند طرح‌های خلاقانه‌ای ایجاد کند و همه چیز را در این زمینه با خلاقیت و سرعت همراه کند.

نخستین نمونه اولیه Starship با اندازه کامل Mk1، در مرکز ساخت و راه اندازی این شرکت در تگزاس قرار دارد. اسپیس‌اکس در حال حاضر در حال ساخت فضاپیمای دیگری به نام SN1 است.

ماسک در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹ توئیت کرد: «ما اکنون در حال ساخت طراحی پرواز از Starship SN۱ هستیم، اما هر SN حداقل پیشرفت‌های جزئی خواهد داشت».

در توئیت دیگری در آن روز، ماسک ویدئوی کوتاهی را منتشر کرد که نشان دهنده تولید گنبدهای مخزن Starship بود که او آن را«سخت ترین قسمت» ساختار اولیه وسیله نقلیه نامید.

معماری کلی Starship SpaceX از فضاپیمای Starship ۱۶۵ فوت (۵۰ متر) Starship و موشک غول پیکر معروف به Super Heavy تشکیل شده است.

به گفته مدیرعامل اسپیس‌اکس، هر دوی این وسایل نقلیه کاملاً و به سرعت قابل استفاده مجدد خواهند بود تا به طور بالقوه هزینه پرواز را به میزان کافی کاهش دهند. 

هدف از طراحی فضاپیمای استارشیپ توسط شرکت اسپیس ایکس ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ است. در ماه ژانویه سال جاری هنگامی که ایلان ماسک تصویری از نسخه آزمایشی استارشیپ را منتشر کرد، توجه افراد بسیاری را به این فناوری جلب کرد و اکنون نسخه آزمایشی این فضاپیما با پشت سر گذاشتن چند آزمایش سبب گشته تا شرکت اسپیس ایکس یک گام به تحقق رؤیای گردشگری فضایی و ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ در سال ۲۰۲۴ نزدیک شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول