اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ارتش استرالیا برای نجات شهروندان گرفتار در آتش وارد عمل شد

نخست‌وزیر استرالیا ضمن اعلام لغو سفرهای خارجی‌اش، اعلام کرد 3 هزار نیروی ارتش را برای نجات شهروندان و کنترل آتش سوزی‌های گسترده در این کشور اعزام می‌کند.

ارتش استرالیا برای نجات شهروندان گرفتار در آتش وارد عمل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت استرالیا روز شنبه اعلام کرد نیروهای ذخیره ارتش را برای کمک به شهروندان محاصره شده توسط شعله‌های آتش اعزام می‌کند. از سوی دیگر «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا به دلیل شرایط اضطراری کشور، سفرهای رسمی خود به هند و ژاپن را لغو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موریسون گفت با همتای هندی خود و سفیر ژاپن در استرالیا درخصوص لغو سفرش به این کشورها و موکول کردن آن‌ها به زمانی مناسب‌تر صحبت کرده است.

همچنین به نوشته این خبرگزاری، دولت استرالیا اعلام کرد 3 هزار نیروی نظامی ذخیره و یک کشتی جنگی متعلق به ناوگان سوم ارتش این کشور را برای کمک به شهروندان گرفتار شده بین اقیانوس و آتش‌سوزی گسترده در نواحی جنوبی، گسیل خواهد کرد.

موریسون روز شنبه در این خصوص گفت:‌ «وسعت آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی حال افزایش است و روشن است که جمعیت‌هایی نیاز به کمک بیشتر دارند».

وی افزود کنترل آتش‌سوزی‌ها در استرالیا برعهده دولت محلی و خدمات آتش‌نشانی است اما وسعت بی‌سابقه آتش‌سوزی‌های امسال که تا کنون جان چندین شهروند و آتش‌نشان را گرفته است، دولت را مجبور به درخواست کمک از ارتش کرده است.

موریسون در ادامه گفت، «HMAS آدلاید» بزرگ‌ترین کشتی آبی خاکی استرالیا روز شنبه از شهر سیدنی برای تخلیه نواحی ساحلی عازم خواهد شد.

روز پنجشنبه موریسون به شهر «کوبارگو»، واقع در ایالت «نیو ساوت ولز» استرالیا سفر کرد که اخیراً صحنه آتش‌سوزی مرگباری بود. در این شهر، عملکرد وی در مدیریت این حادثه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت (جزئیات بیشتر).

آتش‌سوزی‌هایی که از چند ماه پیش در استرالیا آغاز شد، تاکنون نزدیک به ۵ میلیون هکتار از جنگل‌ها و اراضی این کشور را سوزانده، ۱۰ نفر را کشته و بیش از ۹۵۰ خانه را ویران کرده است. در این میان ایالت نیو ساوث ولز بیشترین خسارت را دیده و ۸۵۰ واحد از خانه‌های تخریب‌شده در این ایالت قرار داشته است.

گفته می‌شود دستکم ۱۷ نفر تاکنون در سراسر استرالیا در نتیجه این آتش‌سوزی‌ها جان خودشان را از دست داده‌اند. 

مسئولان نیوساوث ولز، به دلیل احتمال شدت گرفتن آتش‌سوزی‌ها از فردا (جمعه) به مدت هفت روز وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند. 

کمیسر خدمات آتش‌نشانی روستایی «نیوساوث ولز» اعلام کرده که سرویس‌های امداد با «چالش‌های جدی» در زمینه دسترسی به مناطق دورافتاده برای کمک به زخمی‌ها روبرو شده‌اند و سه نفر از امدادگرانی که قصد اعزام به این منطقه را داشتند، مجبور شدند به دلیل سوختگی با بالگرد از منطقه خارج شوند.

چند روز پیش، شبکه «بی‌بی‌سی» گزارش کرد که با افزایش دمای هوا به ۴۰ درجه در تمامی ایالات استرالیا، آتش‌سوزی در این کشور از کنترل خارج شده است.

نگرانی‌هایی از افزایش میزان تلفات ناشی از این آتش‌سوزی گسترده وجود دارد زیرا شعله‌های آتش در جنوب شرقی استرالیا از کنترل خارج شده است و تاکنون بیش از ۲۰۰ خانه را تخریب کرده و برخی از شهرهای کوچک را به ویرانه تبدیل کرده است.

مقام‌های استرالیا هشدار داده‌اند که احتمال تشدید آتش‌سوزی در روز شنبه هفته آینده به واسطه افزایش دمای هوا وجود دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول