اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیش‌بینی طلای 2 هزار دلاری برای سال 2020

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد: قیمت طلا برای سال 2020 رکورد سال 2019 را خواهد شکست و به سمت 2 هزار دلار می‌رود.

پیش‌بینی طلای 2 هزار دلاری برای سال 2020

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، فوآد رزاق‌زادا، کارشناس بازار طلا، گفت که به احتمال زیاد قیمت طلا طی سال جدید میلادی به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و از سقف سال 2019 عبور می‌کند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود قیمت طلا طی سال جاری به دو هزار دلار در هر اونس افزایش یابد.

طی روزهای پایانی سال 2019 طلا به روند افزایشی قیمت ادامه داد و قیمت این فلز برای تحویل در ماه فوریه با رشد 0.5 درصدی 1525 دلار در هر اونس به فروش رسیده است.

در حال حاضر اما قیمت طلا به بالاترین سطح خود در ماه سپتامبر سال گذشته و زمانی که به رکورد 1540 دلار دست یافته بود، رسیده است.

رزاق‌زادا تاکید کرد: من فکر می‌کنم در سال 2020 هر چیزی که برای رشد قیمت طلا نیاز است، فراهم است. 

این کارشناس بازار طلا می‌گوید: حتی اگر طلا نتواند به قیمت‌های پیش‌بینی شده برسد اما همچنان برای سال 2020 قیمت آن صعودی خواهد بود.

مارک هالبرت، کارشناس مؤسسه مارکت واچ پیش‌بینی کرده است که طی سال جاری قیمت طلا 100 دلار در هر اونس معادل 6.9 درصد افزایش خواهد یافت.

هالبرت می‌گوید: کسانی که توقع دارند قیمت طلا در سال 2020 به یک رکورد جدید دست یابد احتمالا نا امید خواهند شد چرا که اگر طلا بخواهد رکورد جدیدی قیمت به ثبت برساند باید از مقدار کنونی 30 درصد افزایش یابد.

وی معتقد است با این حال طلا طی سال جاری سرمایه‌گذاری معقولی خواهد بود.

بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف جهان طی ماه‌ها و سال‌های اخیر تلاش کردند ذخایر طلای خود را از طریق خرید از بازار جهانی افزایش دهند تا به منابع ذخایر خود در برابر افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک تنوع بخشند.

چین و روسیه یکی از اصلی‌ترین خریداران طلا در بازار هستند که این رویکرد آنها با هدف کاهش وابستگی به دلار آمریکا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول