به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، گروه تحقیقاتی «سوپر دیتای نیلسن» هزینه جهانی برای بازیهای دیجیتالی در سال ۲۰۱۹ را ۱۰۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به رقم ۱۰۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری سال ۲۰۱۸، سه درصد افزایش داشته است.
در این میان بازی اکشن «Fortnite» با فروش ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری رکورد بیشترین فروش را در بین این بازیها در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است. این بازی که ابتدا در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، قابلیت دانلود بر روی کنسولهای بازی، کامپیوترهای شخصی و گوشیهای تلفن همراه را داراست و سال گذشته نیز توانست ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.
عناوین رایگان بازی بخش عمدهای از هزینهها را به خود اختصاص داده و ۸۰ درصد از کل هزینههای بازی دیجیتال را در سال ۲۰۱۹ تشکیل میدهد.
از زمانیکه بخش بازیهای مجانی در اینترنت برای پلتفورمهای تلفن همراه رواج یافته سهم درآمدی این بخش نیز بسیار افزایش یافته بطوریکه امسال در این بخش ۸۷ میلیارد و یکصد میلیون دلار درآمد کسب شده است.
از میان این بازیهای موبایلی میتوان به «کراش ساگا» با درآمد ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری، «هانرز آو کینگز» با درآمد ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری و «پوکمونگو» با درآمد ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری اشاره کرد.
به همان اندازه که بازیهای مجانی تلفن همراه با افزایش درآمد همراه شدند بازیهای موسوم به «پریمیوم» یا عناوین «AAA» از جنبه درآمدی رو به کاهش نهادند طوریکه امسال با فروش ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری اُفت ۵ درصدی را شاهد بودهاند.
در این میان بیشترین درآمد حاصله به ترتیب از اروپا و آمریکای شمالی و آسیا بوده و بقیه دنیا در ردههای بعدی درآمدزایی بازیهای دیجیتالی قرار دارند.
انتهای پیام/