اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ترور سردار سلیمانی نماد بارز ضعف و زبونی آمریکا در خاورمیانه

آمریکا با ترور ناجوانمردانه سردار «قاسم سلیمانی» در حقیقت دولت خود را با داعش و القاعده که این سردار نامدار همواره با آنها در نبرد بود، در یک صف واحد قرار داد.

ترور سردار سلیمانی نماد بارز ضعف و زبونی آمریکا در خاورمیانه

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سرگئی کوژمیاکین» کارشناس سیاسی روس ضمن یادداشتی که در اختیار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس قرار داد، دیدگاه های خود را در خصوص ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا در میان گذاشت.

در این یادداشت آمده است: ترور ناجوانمردانه سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس ایران که به دستور «دونالد ترامپ» انجام شد، بار دیگر برای جهانیان سیمای شوم و خبیث رژیم آمریکا را به نمایش گذاشت.

این اقدام رذیلانه «واشنگتن» نشان داد که آمریکا و اقمار آن برای رسیدن به اهداف و منافع نامشروع خود آماده اند به هر نوع جنایات غیر انسانی دست بزنند.

آمریکا که همیشه دم از حقوق بین الملل، دموکراسی و احترام به حاکمیت ملی کشورها می زند، در عمل چیز دیگری جز تحقیر، خیانت، ریختن خون صدها هزار نفر و رنج و خاری دادن میلیون ها انسان به همراه ندارد.

ترامپ با صدور دستور ترور سردار نامدار به دنبال آن بود تا به اصطلاح «قدرت» دولتش را نشان دهد و بر آن تکید کند که با هر کسی که در مقابل سلطه جهانی «کاخ سفید» می ایستد، اینگونه رفتار خواهد کرد اما بی خبر از آنکه دنیا این اقدام وی را تفسیر به ناتوانی آمریکا و ترس عمیق آن از نفوذ و توان ایران و محور مقاومت کرده است.

نکته واضح و غیر قابل تردید این است که استراتژی خاورمیانه واشنگتن و متحدین آن (به ویژه اسرائیل و عربستان سعودی) با شکست جدی مواجه شده است. تلاش های بی وقفه آنها برای تضعیف ایران و وا داشتن جمهوری اسلامی به گذشت و امتیاز دادن در برابر خواسته هایشان در منطقه، هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.

برخلاف انتظارات آمریکا، اقتصاد ایران علی رغم تشدید بی وقفه تحریم ها همچنان بر روی پای خود استوار ایستاده و قدرت های بزرگی مانند چین و روسیه نه تنها به جمهوری اسلامی پشت نکردند بلکه در صدد تقویت تعاملات اقتصادی و تجاری و حتی نظامی با تهران برامده اند که رزمایش مشترک دریایی اخیر با حضور کشورهای یادشده این موضوع را به صراحت تائید می کند.

همچنین آمریکا و اقمار آن موفق به ایجاد فاصله بین ایران و کشورهای دوست منطقه ای نشدند.

حساب واشنگتن برای به طور بلندمدت گرفتار هرج و مرج کردن عراق و لبنان درست از آب در نیامد. علاوه بر آن صدای عراقی ها برای اخراج کامل نیروهای نظامی آمریکا از این کشور بیش از هر زمان دیگری قوی تر و جدی تر به گوش می رسد.

در سوریه نیروهای آمریکایی مجبور به خروج از شمال این کشور شده و گروه های کرد بیش از پیش به درک فاجعه آمیز بودن اتکاء به واشنگتن می رسند.

در این میان انصارالله یمن همچنان به مقاومت قهرمانانه خود ادامه می دهد.

در حقیقت این واقعیت غیر قابل انکار است که برنامه های متحدین آمریکا بیش از پیش به موانع و مشکلات جدی مواجه شده اند. اختلافات بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حال گسترده تر شدن بوده و ترکیه نیز در پی انجام بازی خاص خود می باشد.

اسرائیل به عنوان متحد آمریکا وضعیت خوبی نداشته و «بنیامین نتانیاهو» طی مدت نسبتا طولانی در تشکیل دولت ناکام مانده است.

موارد یادشده با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات آتی آمریکا می تواند برای ترامپ پیامدهای بسیار ناگواری را به همراه داشته باشد. رئیس جمهور فعلی آمریکا در حوزه های از سیاست خارجی نظیر چین، شبه جزیره کره و ونزوئلا دستاوردی نداشته است. بنابراین «کاخ سفید» با رفتار دیوانه وار خود می خواهد خاور میانه را به آتش و خون بکشد تا از این طریق بتواند به اصطلاح پرده ای بر روی ناکامی های خود بکشد.

آمریکا با ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی در حقیقت دولت خود را با داعش و القاعده که این سردار نامدار همواره با آنها در نبرد بود، در یک صف واحد قرار داد. پایان راهی که واشنگتن انتخاب کرده است جز شکست و رسوایی این کشور ثمری به بار نخواهد آورد.

آمریکا نشان داد که به جز ترور دیگر ابزاری برای نفوذ و تاثیرگذاری بر منطقه در اختیار ندارد.

مردم ایران، عراق، سوریه و سایر کشورهای جهان چنین یک دستور کار جنایی و غیرانسانی آمریکا را مردود می دانند.

بدون شک در عوض خون شهید سردار قاسم سلیمانی هزاران و حتی میلیون ها نفر قد علم خواهند کرد که حاصل آن شکست بدون چون و چرای سندیکای تروریستی آمریکا، اسرائیل و سعودی خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول