اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پیام تسلیت نهاد‌های مختلف درپی شهادت سردار قاسم سلیمانی

درپی شهادت مظلومانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت نهاد‌های مختلف درپی شهادت سردار قاسم سلیمانی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ درپی شهادت مظلومانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

سازمان اوقاف و امور خیریه

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

شهادت فرمانده رشید اسلام، سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، که حضور بیدارگرانه و شجاعانه‌اش در منطقه، خواب آمریکایی‌ها را آشفته و لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت‌ها و به‌ویژه آمریکایی‌ها انداخته بود، بی‌تردید، نشاندهنده‌ درماندگی و استیصال سردمداران کاخ سفید و پنتاگون در مقابل خشم انقلابی ملت مسلمان عراق است که در هفته‌ها‌ی اخیر علیه سیاست‌های متجاوزانه‌ این کشور در کشورشان به خیابان آمده و خواستار رفع‌ید ایالات متحده از منافع ملی خود و توطئه‌های آمریکا در منطقه شده‌اند.

بدینوسیله، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبی و جمعی از همراهان طی عملیات تروریستی آمریکایی‌ها در بغداد را به محضر حضرت ولیعصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، و ملت غیور و آزاده‌ی ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و ایمان راسخ به این حقیقت دارد که استکبار و مشخصاً آمریکای جنایتکار از این اقدامات مذبوحانه و ددمنشانه در منطقه طرفی نخواهد بست، همانگونه که به مدد الهی و با بیداری مسلمانان منطقه، همواره اینچنین بوده است، و یقیناً انتقام خون این شهیدان به دست فرزندان غیور اسلام گرفته خواهد شد. خداوند روح پاک و پرفتوح سردار رشید اسلام، شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را در جوار فیض و رحمت واسعه‌اش،نمه‌ی ما را از رهروان راه این شهدای عزیز قرار دهد.

سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران

«بسم الله الرحمن الرحیم
من المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

سردار رشید اسلام و ایران پس از ۴۰ سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت‌های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت. او از نخستین روزهای دفاع مقدس راهی جبهه‌ها شد و در شمال و جنوب عرصه‌های نبرد قهرمانانه به دنبال شهادت می‌گشت. رشادت‌های او در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ زبانزد فرماندهان دلیر دفاع مقدس است.

حاج قاسم سلیمانی پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی آمریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت غرورآفرین سردار شهید قاسم سلیمانی را به ملت ایران و ملت‌های به پا خاسته منطقه و مقام معظم رهبری و تمام رزمندگان صف مقدم مقابله با استکبار جهانی تبریک و تسلیت می‌گوید. این سازمان همچنین شهادت ابومهدی مهندس از فرماندهان دلاور حشدالشعبی را به مرجعیت عالی و ملت دوست و برادر عراق تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

سازمان دارالقرآن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ‏ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً (سوره مبارکه احزاب/ 23)

خبر سوزناک شهادت قهرمان پرآوازه ملی و سردار سرافراز جبهه مقاومت اسلامی و نماد مجاهدت عزتمندانه ایمان در برابر کفر و الحاد، سردار دلیر اسلام و سرباز شجاع ولایت «سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمان مجاهد او به ویژه «شهید ابومهدی المهندس» قلب همه مردمان آزاده را در سراسر جهان جریحه دار کرد.

آن سردار بزرگ اسلام با پیروی محض از ولی خدا، هیمنه استکبار را فرو ریخته بود و سردمداران استکبار و صهیونسیم را به زانو درآورده بود و با تلاش و مجاهدت شجاعانه خود در صف مقدم مبارزه با تروریسم بین الملل و سرسپردگان کور و کر آنها، خواب شیرین را بر شیاطین خفته در کاخهای ستم تلخ کرده بود. ترور ناجوانمردانه آن شهید بزرگ ثابت کرد که امریکا علی رغم ادعای مبارزه با تروریسم، خود در رأس جبهه شر و جنایت و ناپاکی است و شهادت سردار مجاهد خط مقدم مبارزه با تروریسم جز انتقامی هدفمند از مجاهدات او نبود: وَ ما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلاَّ أَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزیزِ الْحَمید (سوره مبارکه بروج/ 8) شهادت هنر مردان خدا و اجری بی بدیل برای آن مجاهد بزرگ و تحفه ای الهی برای ملت قهرمان پرور ایران و ملتهای آزاده و مقاوم در سراسر جهان است. هیچ اجری جز شهادت نمی توانست چنین شایسته، مجاهدتهای بی وقفه و خالصانه آن سردار عزیز را جبران کند و هیچ لباسی جز جامه شهادت زیبنده پیکر مطهر آن دلداده قرآن و اهل بیت علیهم السلام نبود.

تردیدی نیست که قطره قطره خون آن سردار نامدار اسلام و همرزمان همراه او همچون سیلی خروشان پایه های بنای شوم و شیطانی استکبار جهانی و صهیونیسم را ویران خواهد کرد و درخت مقاومت تنومندتر از پیش بر فراز گیتی سایه خواهد انداخت.

آن شهید بزرگ و پرآوازه افتخار آن را داشت که غده های چرکین گروهکهای به ظاهر اسلامی برساخته امریکا، صهیونیسم و وهابیت مرتجع را در منطقه خشکاند و دست ناپاکی را قصد دست اندازی به حرم آل الله را داشت از ریشه برکند. امنیت ملت بزرگ ایران امروز مرهون جهاد خالصانه و صادقانه آن سردار بزرگ و همرزمان اوست و بی شک، شهادت او نه تنها پایان او نیست، که آغازی دگربار و رویشی وصف ناپذیر در جبهه مقاومت است. امریکای خونخوار و دولت جعلی صهیونیستی و اذناب آنان بدانند که از امروز هزاران هزار قاسم سلیمانی در جای جای جهان، خواب را بر آنان حرام خواهند کرد و جبهه مقاومت پرانگیزه تر از هر زمان دیگر کاخ پوشالی آرزوهای پست و بی مقدار ستمگران را ویران خواهد نمود. این سنت الهی است که پیر مرشد ما خمینی بزرگ نیز وعده تحقق آن را داد و به درستی فرمود: ما را بکشید اسلام زنده تر می‌شود.

اکنون انتقام خون پاک آن سردار سرافراز، سرمشق یکایک شاگردان خمینی بزرگ در مدرسه مقاومت و خواسته اصلی سربازان جبهه مقاومت است. دولت سفاک امریکا و نیروهای تروریست او در منطقه باید در انتظار انتقامی به عظمت نام سردار سلیمانی بزرگ باشند.

سازمان دارالقرآن الکریم همنوا با همه مستضعفان جهان و مجاهدان اسلام و همصدا با جامعه قرآنی کشور شهادت آن دلاور بی نظیر و شهیدان همرزم و همراه او را به محضر ولی عصر ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران و جبهه مقاومت اسلامی به ویژه مجاهدان نستوه «الحشدالشعبی» تبریک و تسلیت می گوید و آمادگی خادمان قرآن و عترت را در تبعیت محض از ولی امرمسلمین و تحقق بخشی به انتقام خون پاک آن پاکان اعلام می‌دارد.

سازمان دارالقرآن الکریم
۱۳ دی ماه ۱۳۹۸

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّـهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

انقلاب اسلامی ایران در طی حیات پرثمر خویش فرزندان رشیدی را در دامن خود پروراند که ارزهای و آرمانهای حاصل از این نهضت بزرگ را با اخلاص و پاکبازی تمام پاسداداری کرده و می‌کنند.

سردار قاسم سلیمانی سردار پر افتخار اسلام ،مجاهد، مدافع مظلومان عالم و ارزشهای الهی به همراه جمعی از رزمندگان اسلام از جمله فرزند مجاهد ابو مهدی المهندس مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسیدند.

او نمونه‌ای برجسته از فرزندان پاکباز انقلاب اسلامی بود که حیات پرثمر خویش را وقف دفاع از مرزهای میهن و جهان اسلام و ارزشهای والای انسانی کرد و سرانجام به دست شفی‌ترین آحاد بشر یعنی آمریکای جنایتکار به شهادت رسید.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شهادت این سردار پر افتخار اسلام را به رهبری معزز ومعظم انقلاب ، همه مسلمانان و آزادگان جهان و ملت شهید پرور ایران اسلامی و خانواده آن عزیز تبریک و تسلیت می‌گوید و استمرار راه نورانی این رهروان الهی رادر دفاع از مرزهای اعتقادی و فکری، سرلوحه وظایف خود می‌داند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت مظلومانه مجاهد بصیر و بیدارگر نستوه، رهاننده ملت های ستمدیده و مستضعف از چنگال غارتگران زورگو، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، امت مسلمان، علمای اعلام و همه آزادیخواهان جهان،‌مردم صبور و مقاوم و نیز خانواده آن شهید سرافراز تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

این شهید والا مقام همانند دیگر همرزمان مجاهد و شهیدش از روزی که پای در راه دفاع از اسلام عزیز نهاد، تمام همت خود را برای استقلال و آزادی بلاد اسلامی و رهایی آنان از دیو اشغالگر سپری و در این مسیر الهی آرزویی جز شهادت نداشت و به راستی که این مجاهدت بزرگ را پاداشی جز شهادت نبود.

آمریکای جنایتکار و رژیم تروریستی صهیونیستی بدانند، گرچه سردار پر افتخار و مجاهد سرافراز و فداکار اسلام را به شهادت رساندند، اما این مسیر، با شجاعت و اقتدار بیشتر فرزندان جبهه مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت و جنایات ننگین آنان نیز بی پاسخ نخواهد ماند.

این اقدام جنایتکارانه اراده ملت‌های آزاده جهان اسلام در دفاع از حریم اسلام ناب را پولادین و مسیر همراهی با دشمنان کوردل را دشوارتر خواهد ساخت.

بی تردید خون پاک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، آرزوی مجاهدان مسلمان که همانا آزادی سرزمین‌های اسلامی از لوث وجود آمریکای جنایتگر و ایادی غربی او را محقق خواهد ساخت.

مجمع جهانی صلح اسلامی

دنیای اسلام و جبهه مقاومت که بر اساس مبانی و اصول بشردوستانه برای مبارزه بر علیه ترویسم و ناامنی و برقراری عدالت، کرامت انسانی و صلح تلاش می‌کند، امروز یکی از فرماندهان عالیرتبه و پیشتاز در مبارزه با تهدیدات صلح و ناامنی در منطقۀ غرب آسیا را از دست داد.

مجمع جهانی صلح اسلامی این مصیبت بزرگ را به رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان تسلیت عرض می‌نماید.

مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است؛ جهان اسلام و منطقه غرب آسیا چند سالی است که با دسیسه و مکر قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر، به میدان نبرد بین گروه‌های ترویستی با ملت ها و شهروندان بی‌گناه تبدیل شده است. گروه‌های تروریستی که به اذعان همگان و شواهد بارز، زاییده و محصول قدرت‌های سلطه گر هستند و با حمایت اینان که باید آن‌ها دولت‌های تروریستی و تروریسم دولتی نامید، دستشان به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه و زنان و کودکان آغشته است. سکوت برخی دستگاه‌ها و نهادهای بین‌المللی در برابر این اقدامات ضد بشری باعث شد تا صلح و امنیت در تمام جهان به مخاطره بیافتد.

در این میان «سردار قاسم سلیمانی» نامی آشنا برای مردم منطقه و آزادیخواهان جهان بوده، هست و خواهد بود که همواره در خط مقدم مبارزه با گروه های تروریستی و تلاش برای برقراری صلح و عدالت قرار داشت. امروز بار دیگر دنیا و دستگاه‌های به ظاهر مدافع حقوق بین الملل و حقوق بشر شاهد یکی از ننگین‌ترین اقدامات سازمان یافته و تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و جمعی از مبارزان ضد تروریسم است که در تناقض آشکار با موازین و حقوق بین‌الملل و نقض حاکمیت قانونی کشورهاست. آیا جهان این گستاخی ضد قانونی و ضد بشری دولتمردان آمریکا را تحمل خواهد کرد؟

مجمع جهانی صلح اسلامی این اقدام ضد بشری را که برخلاف موازین بین المللی و توسط کشوری سلطه‌گر در کشوری ثالث و با هدف بر هم زدن نظم، امنیت و صلح منطقه صورت گرفت به شدت محکوم می‌کند و معتقد است این اقدام که زمینه‌های بی‌نظمی در اداره امور جوامع و نظام بین‌الملل را تشدید می‌کند و عاملی برای تهدید صلح و امنیت جهانی به خصوص منطقه غرب آسیا است، باید به سرعت از جانب دستگاه‌های بین‌المللی محکوم شود و دولت امریکا را تنبیه و مجبور به التزام به رعایت قوانین بین المللی و حقوق بشر کنند.

دولت آمریکا که سابقه طولانی و متعددی در نقض حقوق بشر و قوانین و معاهدات بین‌المللی دارد و دولتمردان کنونی آمریکا که این اقدامات را در وسیع تر و گسترده‌تر در پرونده دارند که خروج از پیمان‌های مختلف بین المللی شاهدی بر این مدعاست، باید عواقب زیانبار اینگونه اقدام ضد انسانی و ضد حقوق بین‌الملل را بر عهده گیرند.

به نظر ما، اکنون نخبگان، اندیشمندان، آزادیخواهان و سازمان های دولتی و سازمان های مردم نهاد در افشای ترویسم دولتی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت قدرت های بزرگ که باعث نقض صلح، عدالت و امنیت جهانی می شوند، وظیفۀ مهم و بزرگی دارند که می‌توانند ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات تروریستی، با هم‌اندیشی و همفکری در راستای برقراری صلح و عدالت در منطقه و جهان ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول