اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف: حتما خون پاک و مطهر قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر خواهد کرد

وزیر امور خارجه با بیان اینکه قاسم سلیمانی ساخته و پرداخته آمریکا را نابود کرد، گفت: حتما خون پاک و مطهر سردار شهید درخت مقاومت را تنومندتر و مردم ایران را متحدتر و منسجم تر خواهد کرد.

ظریف: حتما خون پاک و مطهر قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر خواهد کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز (جمعه) در اظهاراتی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و در جلسه مشترکی که با حضور مدیران ارشد وزارت خارجه برگزار شده بود، عنوان کرد: شهادت برادر بزرگوارم سردار رشید کشور و اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی را خدمت مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، خانواده مکرم ایشان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت و همه کسانی که دل در گرو آزادی و مبارزه با ترور و افراط داشتند، تبریک و تسلیت عرض می کنم. 

* قاسم سلیمانی ساخته و پرداخته آمریکا را نابود کرد

وی قاسم سلیمانی را مردی بزرگ با درایت، شجاعت و رشادت خواند که همواره منتظر شهادت بود و به آرزوی خویش رسید و تصریح کرد: بدون تردید، اقدام آمریکا یک اقدام ترویسم دولتی و نقض حاکمیت عراق است. اقدام به قتل افرادی که تمامی زندگی خودشان را وقف مبارزه با ظلم، استبداد، ترور و تکفیر کردند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس همرزم شهیدشان، نقش برجسته‌ای در مبارزه مردم عراق و سوریه علیه داعش داشتند و شاید اقدام آمریکا نشان دهنده داغی باشد که آمریکایی ها از این بزرگ مرد دیده بودند؛ قاسم ساخته و پرداخته آمریکا را نابود کرد، البته با تلاش و مجاهدت مردم سوریه، عراق و منطقه؛ و این درد گرانی برای آمریکایی‌ها بود.   

ظریف تصریح کرد: حتما خون پاک و مطهر قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر و مردم ایران را متحدتر و منسجم تر خواهد کرد و سیاست های آمریکا در منطقه را هر روز مفتضح تر از روز قبل و بی اثرتر از روز قبل خواهد کرد این یقین ماست و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این موضوع به وقوع خواهد پیوست.

ظریف در پایان عنوان کرد: یک بار دیگر برای روح بلند شهید قاسم سلیمانی آرزوی علو درجات را دارم.

به گزارش فارس، تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»

به گزارش فارس، وزیر خارجه پیش از این بیانیه ای در این خصوص صادر کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول