اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دستگاه قضا نیازمند 24 هزار قاضی است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا نیازمند 24 هزار قاضی است اما شرایط جذب را ندارد.

دستگاه قضا نیازمند 24 هزار قاضی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان نظرآباد ضمن تشکر از هوشمندی مردم و مسؤولین جهت پیشگیری از اغتشاشات گفت: هوشمندی و عمل به موقع مسؤولین موجب پیشگیری از ایجاد اغتشاش در نظرآباد همچون برخی مناطق دیگر کشور شد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: دستگاه قضایی با بار سنگینی از رسیدگی به شکایات و حقوق عامه و مسائل مربوط به مفاسد و برخورد با آن ها مواجه است که عمده این مشکلات توسط اهل فساد و ... ایجاد می شود. 15 هزار پرونده را در یک سال تنها ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا به دنبال عوامل اصلی ایجاد این حجم از پرونده و پیشگیری از آن هاست و در استان تهران گاهی نوبت رسیدگی به پرونده‌ها برای سال ۱۴۰۰ ثبت می شود، افزود: طبیعتا کمبود نیرو از دیگر مشکلات قوه قضاییه است چراکه دو یا حتی سه برابر نیروی کار موجود در دادگاه و دادگستری‌ها، پرونده و شکایت داریم و به همین دلیل نیازمند ۲۴ هزار قاضی هستیم اما شرایط جذب نداریم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اذعان کرد: قرار است اصلاحات زیربنایی تری داشته باشیم و به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد چراکه دستگاه قضا حقیقتا درصدد خدمت رسانی به مردم است اما همت جمعی را می طلبد و همه باید در راستای کاهش جرائم تلاش کنیم.

وی افزود: برای مثال در محدوده شهری نظرآباد گویا شرکتی مشکلاتی در اراضی ایجاد کرده که مستلزم بررسی دقیق و حل عمقی و ریشه ای آن است تا یکبار برای همیشه موضوع حل شود نه اینکه سال ها پرونده باز باشد و مسائل را حقوقی و قضایی کنیم. بنابراین به طور جدی مسؤولین شهرستان باید نسبت به حل مسأله اراضی که گویا برای شهروندان نیز ایجاد مشکل کرده اقدام کنند.

انتهای پیام/س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول