اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  اطلاعات عمومی و دانستنی ها

90 کشته در اثر ابتلا به «تب دنگی»

وزارت بهداشت سریلانکا چهارشنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ موارد دنگی در این کشور در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

90 کشته در اثر ابتلا به «تب دنگی»

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، وزارت بهداشت سریلانکا چهارشنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ موارد دنگی در این کشور در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

این بیماری از طریق پشه‌ای به نام آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

این بیماری اخیراً گسترش زیادی یافته‌است و تلفات انسانی زیادی برجای گذاشته‌است. علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است. 

براساس داده‌های موجود بیش از ۹۰ نفر تاکنون در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اندو  حدود 99 هزارنفر تحت تأثیر آن هستند.

واحد اپیدمیولوژی وزارت بهداشت به نقل از گزارش رسانه‌های محلی گفت: در ماه نوامبر بیشترین تعداد موارد با بیش از ۲۱ هزار بیمار آلوده مشاهده شده است.

پایتخت کلمبو بیشترین تعداد موارد را در سال ۲۰۱۹ با نزدیک به ۲۰ هزار بیمار آلوده مشاهده کرد و پس از آن منطقه گامپاها در حومه کلمبو و ولسوالی کندی در ارتفاعات مرکزی قرار دارند.

کارشناسان پزشکی از مردم خواستند در صورت ابتلا به تب بالا، استفراغ کنترل نشده، درد شکم، سرگیجه و کاهش ادرار، مراقبت‌های فوری پزشکی را انجام دهند.

کارشناسان تأکید می‌کنند، همه بیماران مبتلا و مشکوک نیاز به استراحت دارند و باید از حضور در محل کار یا مدرسه خودداری کنند.

کارشناسان پزشکی در ادامه از زنان باردار خواستند که فوراً در روز اول تب، در بیمارستان بستری شوند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول