اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ورشکستگی واحد تولیدی در چرداول، در صورت عدم توجه ستاد تسهیل

در حالی ستاد تسهیل به منظور رونق و ارائه تسهیلات برای واحدهای تولیدی راه اندازی شد که تولیدکنندگان ایلامی از این ستاد گلایه مندند.

ورشکستگی واحد تولیدی در چرداول، در صورت عدم توجه ستاد تسهیل

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نقش مهم و ارزنده تولیدکنندگان که با تمام توان برای چرخاندن چرخ اقتصاد کشور تلاش می‌کنند بر کسی پوشیده نیست، تولیدکننده‌ای که تمام هدفش ایجاد اشتغال و اشتغال‌زایی برای جوانان است، اما در این میان با مشکلاتی از جمله اخذ تسهیلات مواجه می‌شود و این نقطه شروعی است برای تعطیلی کارخانه‌هایی که ممکن است به ورشکستگی نیز منجر شود.

هدف از تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور؛ ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و رفع مشکلات تولید و باز کردن گره از مشکلات تولیدکنندگان است؛ این در حالی است که بایستی اطلاع رسانی شفاف در خصوص ارائه تسهیلات به تولیدکننده‌ها صورت بگیرد.

در استان ایلام، کم نیستند تولیدی‌ها و واحدهای تولیدی که به خاطر نداشتن سرمایه در گردش و همچنین عدم ارائه و توجه کافی به وادی تعطیلی کشانده شده‌اند و یا رسیده‌اند.

طرح پرواربندی گوساله 100 راسی در آستانه تعطیلی

در این راستا نورالله سوخته زاری مالک شرکت تعاونی 700 طرح پرواربندی گوساله 100 راسی چرداولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، اظهار داشت: در سال 83 با اخذ تسهیلات تقریبی 40 ملیون تومان فعالیت خود را به منظور ایجاد اشتغال برای 7 نفر تاسیس کردم.

وی افزود: هم اکنون پس از این مدت که فعالیت کرده‌ام با گران شدن اقلام، و مواد مورد نیاز برای طرح نیز این واحد کم رونق شده و در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

این تولیدکننده تصریح کرد: برای اخذ تسهیلات پیگیری‌های زیادی انجام دادم، به علت شرایط سخت بانک‌ها و ضمانت‌های ملکی که برایم مقدور نبود از دریافت منصرف شدم و هم اکنون به سختی و از اموال شخصی خودم هزینه‌ها را پرداخت می‌کنم.

ستاد تسهیل تولیدکنندگان را یاری نمی‌کند

سوخته زاری با اینکه با ستاد تسهیل آشنایی دارد، بیان کرد: متاسفانه ستاد تسهیل در استان ایلام، آنچنان که باید به تولید کنندگان رسیدگی نمی‌کند و این ستاد تنها در حد حرف و شعار باقی مانده است. اکنون با راس گاو گوساله که روزانه 70 کیلو شیر تولید می‌کنند مشغول هستم، اما این مکان با هزینه شخصی خودم اداره می‌شود، اما اگر تسهیلاتی از جانب مسوولین ستاد تسهیل در نظر گرفته نشود طولی نمی‌انجامد که این واحد نیز عاقبتی همانند تولیدکنندگان ورشکسته داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر تسهیلاتی نیز ارائه شود مشکلات دیگری نیز پیش روی تولیدکنندگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: وثیقه‌های زیاد بانکی از جمله ملک شهری، دوران تنفس کوتاه و سود بالای وام‌ها از جمله مشکلات مهم تولید کننده‌ها در وضعیت فعلی است.

این تولید کننده چرداولی گفت: زمانی موضوعی در ستاد تسهیل تصویب می‌شود دستگاه‌ها نباید سنگ اندازی کنند و یا سهل انگارانه از کنار این مصوبات گذشت.

مطابق ماده(۶۱) قانون رفع موانع تولید رقابت ‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و صندوق‌‌های حمایتی موظف هستند با تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه تسهیل، حداکثر ظرف مدت یک‌ ماه موافقت کنند یا دلایل مخالفت خود را همراه با مستندات مربوط به هیئت موضوع تبصره این ماده تسلیم کنند، اما متاسفانه این موضوع آنگونه که بیان شده، اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول