اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نظام اداری و بودجه‌ریزی نیاز به اصلاح دارد

وزیر کشور با اعلام اینکه در نظام بودجه‌ریزی کشور تغییرات خوبی ایجاد شده است، افزود: نظام اداری و بودجه‌ریزی نیاز به اصلاح دارد، در این شرایط به نقطه‌ای رسیدم که معنی عینی و واقعی آن را مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کنند.

نظام اداری و بودجه‌ریزی نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری مازندران اظهار کرد: رشد و توسعه زیادی در بخش‌های اقتصادی با وجود مشکلاتی سیاسی و غیرسیاسی کشور ایجاد شده  و گام‌های بلندی در این ارتباط برداشته شده است.

وی با اعلام اینکه شرایط سخت پیش روی تولید داریم، تصریح کرد: شاهد مجموعه مقررات انباشته شده از گذشته هستیم و  سختی اجازه کار در حوزه تولید را نمی‌دهد و اگر در کنار این مقررات سخت، مدیران سخت‌گیر باشند شرایط سخت‌تر می‌شود.

وزیر کشور با اعلام اینکه در نظام بودجه‌ریزی کشور تغییرات خوبی ایجاد شده است، افزود: نظام اداری و بودجه‌ریزی نیاز به اصلاح دارد، در این شرایط به نقطه‌ای رسیدم که معنی عینی و واقعی آن را مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعد از ۴۰ سال فراز و فرودهای مختلف دشمن به خانه اول برگشته از طریق جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی فشار وارد کردند و بنا به زعم دشمن بنا بود که ما ۲۲ بهمن سال گذشته را نبینم و نقطه ثقل آن روی مشکلات اقتصادی کشور بوده است.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: با وجود همه مشکلات ما گام‌های خوبی در کشور برداشتیم، در مقایس و سنجش اقدامات خوبی برداشتیم و نباید خودمان را تحقیر کنیم.

وی با اعلام اینکه در تکنولوژی عقب نیستیم، گفت: مشکل خاصی در این عرصه نداریم ،کشور به بازارهای خوبی دسترسی دارند، هدف اصلی دشمن محدود کردن رشد و توسعه کشور بوده که بتوانند اثرات کشور را در منطقه به خوبی دیده نشود.

وزیر کشور اضافه کرد: ما در فضا و شرایطی زندگی می‌کنیم که بخواهیم یا نخواهیم دشمن برای ما مسئله عینی است و دشمنی از ابتدا انقلاب شروع شده و قصد کنار آمدن با ما را ندارند، عرصه دشمنی‌ها حساس‌ترین و آسب‌پذیرترین حوزه اقتصادی است.

وی ادامه داد: در حوزه اعتقادی و ایدولوژیک و اندیشه ما در ظاهر مخالفت نمی‌کنند و به این نتیجه رسیدند که توان مقابله با کشور در این بخش را ندارند.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: در حوزه نظامی تلاش‌های زیادی کرده‌اند و به این نتیجه رسیدند که توان مقابله با ما را ندارند و درک کردند که نباید بی‌عقلی کنند و کشور با بیازمایند.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوزه اقتصادی و ایجاد چالش در این بخش برنامه جدی دارند و ما از ظرفیت‌ها، سرمایه بخش خصوصی استفاده مناسب نکردیم، یادآور شد: در عمل نتوانستیم در بخش خصوصی و سرمایه‌ای کار کنیم و اگر این اتفاق نیافتد نمی‌توانیم در حوزه دولتی موفقیت خاصی داشته باشیم و این تجربه سایر کشورها است که باید از آن استفاده کرد.

وزیر کشور با اعلام اینکه مازندران یک استان سرشار از منابع الهی است، گفت: دریا، جنگل، آب و زمین مناسب و نیروی انسانی از قابلیت‌های استان است، ایجاد زیرساخت‌ها وظیفه دولت بوده و مدیران استانی باید در این بخش تلاش جدی کنند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: مازندران با همه امکاناتی و ظرفیت‌های که دارد با همین شرایط می‌تواند یکی از استان‌های اثرگذار در کشور باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول