اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

یک انقلاب در درمان دمانس/ واکسن «زوال عقل» ساخته شد

یک محقق واکسنی بالقوه برای زوال عقل تولید کرد که ممکن است تا 5 سال آینده وارد بازار شود.

یک  انقلاب در درمان دمانس/ واکسن «زوال عقل» ساخته شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا،  یک محقق استرالیایی جنوبی یک واکسن بالقوه برای زوال عقل تولید کرد.

نیکولای پتروسکی، استاد غدد درون ریز در دانشگاه فلیندرز SA، به «News Corp Australia» گفت: این واکسن انقلابی که با بودجه دولت آمریکا تهیه شده، از آزمایشات حیوانات به آزمایشات انسانی رسیده است.

براساس اخبار منتشر شده، ممکن است این واکسن ظرف پنج سال به بازار عرضه شود.

پتروسکی، محقق این پژوهش می‌گوید: این واکسن حاصل ۲۰ سال پژوهش است، این آخر راه است نه اول راه؛ ما می‌دانیم که بیماری آلزایمر یک مشکل بزرگ است».

وی گفت: این واکسن می‌تواند یک انقلاب ایجاد کند؛ این چیزی نیست که فردا در دسترس باشد، اما یک گام هیجان انگیز در جهت درست است».

براساس آمار موسسه بهداشت و رفاه استرالیا (AIHW)، زوال عقل دومین عامل مرگ و میر در کلیه استرالیایی‌ها و عامل شماره یک در زنان است.

استرالیا پیش بینی می‌کند، تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۵۹۰ هزار نفر مبتلا به زوال عقل شوند و شمار افراد درگیر با این اختلال نیز با یک روند صعودی ۱۰۰ هزارنفری مواجه باشد.

به گفته  این محقق، واکسن وی به آنتی بادی‌ها اجازه می‌دهد توده‌های مغزی را که باعث ایجاد زوال عقل می شوند، شناسایی و هضم کنند.

پتروسکی تأکید کرد: میلیون‌ها نفر از محققان ادعای درمان (در مورد بیماری‌های مختلف) در حیوانات را دارند، اما تنها بخشی از آنها به مرحله آزمایش انسان رسیده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول