اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی FATF تجربه برجام را درنظر بگیرند

یک فعال دانشجویی گفت: انتظار می‌رود نمایندگان متعهد مجمع تشخیص مصلحت نظام، فارغ از هرگونه سیاسی‌کاری و با درنظر گرفتن تجربه برجام، FATF را بررسی کنند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی FATF  تجربه برجام را درنظر بگیرند

علی گرامی فعال دانشجویی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که FATF، با چه استنادی ایران را کشوری پرخطر و با ریسک مالی بالا معرفی می‌کند؟، اظهار داشت:‌  قرار دادن ایران در لیست کشورهای پر ریسک بدان معناست که ایران از نظر این مؤسسه اقدام به پولشویی و تأمین مالی تروریسم می‌کند.

وی افزود: از طرفی اعلام رسمی اتهام حمایت ایران از تروریسم توسط این مؤسسه از آن جهت مهم و قابل توجه است که یکی از نگرانی‌های دولت های غربی و بالاخص آمریکایی‌ها نگرانی از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در میان ملت‌ها و کشورهایی است که در خط اول مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارند که این خود اتهامی است که جا دارد مسئولان قضایی و دیپلمات های وزارت خارجه در مجامع بین المللی به آن رسیدگی کنند.

این فعال دانشجویی در پاسخ به این پرسش که پیوستن به FATF چه خطراتی را برای کشور دارد؟، گفت:‌ سه هدف اصلی غرب برای فشار به ایران را می‌توان سه خطر بزرگ برای کشور دانست؛ قطع ارتباط مالی ایران به عنوان پشتیبان حرکت ها و نهضت های مردمی و مدافع مظلومان جهان با محور مقاومت و آزادی‌خواهان، یکی از این اهداف به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دستیابی بی واسطه و سریع به تراکنش‌های مالی ایران و رصد لحظه‌ای رویدادهای پولی-بانکی مشکلی دیگر است که در صورت عدم توجه کافی به آن می‌تواند اسرار حساس کشور در مراودات تجاری و اقتصادی با هم پیمانان خارجی را به سهولت در اختیار دشمن قرار داده و آنها نیز با تحلیل این اطلاعات به راحتی از هویت تجار ایرانی و وفادار به انقلاب مطلع شوند و حتی در آینده موانعی از جمله تحریم و حتی ترور فیزیکی و بیولوژیکی این افراد را در دستور کار خود قرار دهند. 

گرامی اظهار داشت:‌ دومین هدف اصلی غرب برای فشار به ایران،کشف راه‌هایی است که ایران برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه از آن استفاده می‌کرد که در صورت وضع مجدد تحریم‌ها به راحتی بتوانند این راه‌های ارتباطی را مسدود کنند و حتی با طرف‌هایی که در این مدت با ایران همکاری کردند، نیز برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ مشخص شدن هویت تجار ایرانی و شرکای خرجی آن‌ها بالاخص در تبادل کالاهای استراتژیک و همچنین دسترسی به حساب های بانکی اشخاص و سازمان‌ها سومین هدف اصلی غرب برای فشار به ایران است.

این فعال دانشجویی در پاسخ به این پرسش که آیا نظریه پیوستن مشروط به FATF شدنی است؟، گفت: آن چه امروز در فضای سیاسی کشور مطرح است، اصلا بحث پیوستن به FATF نیست. عضویت در این نهاد شرایط بسیار خاص خود را دارد و پیوستن به آن پیوست‌های متعدد اقتصادی، سیاسی، امنیتی و حتی ایدئولوژیک دارد. 

وی بیان کرد: بحث امروز کشور پذیرش کامل شروط 42 گانه «برنامه اقدام» که «خاص» ایران نوشته شده و نظریه شروط غیر قابل اجرا است. متأسفانه بسیاری از نمایندگان و سیاسیون موافق (و متاسفانه بعضا مخالف) یا به کلی نسبت به محتوای این شروط ناآگاهند، یا عامدانه آدرس غلط می‌دهند!

گرامی اظهار داشت:‌ انتظار می‌رود که نمایندگان دلسوز و متعهد مجمع تشخیص مصلحت نظام، فارغ از هر گونه سیاسی‌کاری و ترجیح منافع حزبی و جناحی، با چشم باز و با اطلاعات کامل نسبت به رأی دادن به این مساله اقدام کنند و ماجرای تلخ و شرم‌آور تصویب «20 دقیقه‌ای» برجام به همین زودی تکرار نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول