اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دهخدا: وزارت علوم به‌تنهایی قادر به اداره ورزش نیست/ اعزام‌های جهانی را به هیأت‌ها واگذار می‌کنیم

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی تصزیح کرد: فدراسیون دانشگاهی تنها فدراسیونی است که دارای مصوبه مجلس است و تحت نظارت وزارت علوم اداره می‌شود اما معتقدم برای توسعه و پیشبرد ورزش بایستی با وزارت ورزش همراه بود چراکه وزارت علوم به‌تنهایی نمی‌تواند ورزش را اداره کند.

دهخدا: وزارت علوم به‌تنهایی قادر به اداره ورزش نیست/ اعزام‌های جهانی را به هیأت‌ها واگذار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا دهخدا ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌های دانشگاهی هرمزگان ضمن تشکر از اعضای مجمع اظهار داشت: کار کردن بدون امکانات بسیار سخت و دشوار است اما ظرفیت‌های عظیمی بخصوص در حوزه نیروی انسانی در دانشگاه‌ها وجود دارد که بایستی از آنها بطور شایسته بهره برد و از آقای دلاوری که این ریسک را پذیرفتند جای بسی تقدیر است.

وی به جوان بودن فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی از قدمت بالایی برخوردارند اما این فدراسیون یک فدراسیون جوان است و در عین جوانی افتخارات بسیاری را برای ورزش کشور کسب نموده و دانشجویان ما در میدان‌های مختلف خوش درخشیدند. اساسنامه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در حال به‌روزرسانی است. در راستای حل مشکلات فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، با توجه به اینکه فدراسیون جوان است، نیاز به کمک تمامی اعضای این فدراسیون داریم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه محورهای اصلی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و بخش کمتری نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی و علمی-کاربردی را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: فدراسیون دانشگاهی تنها فدراسیونی است که دارای مصوبه مجلس است و تحت نظارت وزارت علوم اداره می‌شود اما معتقدم برای توسعه و پیشبرد ورزش بایستی با وزارت ورزش همراه بود چراکه وزارت علوم به‌تنهایی نمی‌تواند ورزش را اداره کند.

دهخدا به اهمیت برگزاری المپیادهای استانی اشاره کرد و گفت: لازم است المپیاد ورزش‌های دانشگاهی در سطح استان برگزار و از دل همین المپیادها نیز ملی‌پوشان انتخاب شوند.

وی به اهمیت پیکارهای دانشجویان جهان اشاره کرد و افزود: یونیورسیاد یا همان المپیک دانشجویی پس از رقابت‌های المپیک و بازی‌های آسیایی به‌عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان قلمداد می‌شود و حتی سطح مسابقات دانشجویان جهان آنقدر پراهمیت است که بعضأ کسب سهمیه المپیک در آن لحاظ می‌گردد که به‌عنوان مثال در تکواندو نیز این اتفاق رخ داد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی عنوان داشت: 15 رشته اصلی و 3 رشته آپشنال به انتخاب کشور میزبان در یونیورسیاد حضور دارند و حضور در این رقابت‌ها برای فدراسیون و حتی وزارت ورزش از اهمیت خاصی برخوردار است.

دهخدا بیان کرد: سیاست فدراسیون بر این است که اعزام‌های جهانی و آسیایی خود را به دانشگاه‌ها و هیأت‌های زیرمجموعه  واگذار کند و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی به سیاست FISU در این باره اشاره کرد و افزود: اعزام به یونیورسیاد با فدراسیون است همانگونه که المپیک و بازی‌های آسیایی را وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اداره می‌کنند اما تک رشته‌ها را به دانشگاه‌ها و حتی هیأت‌ها واگذار می‌کنیم چراکه سیاست FISU نیز دانشگاه محور بودن و هیأت محور بودن است.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در ادامه یادآور شد: بهترین ورزشکار دنیا از میان 170 کشور عضو FISU از ایران انتخاب شد و این خود یک افتخار است و جایگاه ورزش قهرمانی کشورمان را در میان قشر دانشجو نشان می‌دهد.

دهخدا با بیان اینکه بایستی شعار FISU را سرلوحه کار قرار داد، اظهار داشت: در شعار FISU آمده است «ستارگان امروز، مدیران موفق آینده»، قطعأ اگر به این شعار توجه شود در پیشبرد اهداف عالیه نظام موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی به عملکرد مثبت ووشوکاران در پیکارهای جهانی ووشو اشاره داشت و تصریح کرد: عملکرد ووشوکاران در ماکائو بسیار درخشان بود و فدراسیون نیز به حمایت خود از این رشته ادامه خواهد داد چراکه سال آینده اعزام به رقابت‌های جهانی ووشو را پیش رو داریم و در یونیورسیاد هم ووشو به‌عنوان یکی از رشته‌های آپشنال حضور دارد و امیدواریم با این روند، ووشو به‌عنوان یکی از رشته‌های اصلی یونیورسیاد انتخاب شود.

به گزارش فارس: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در سال ۱۳۸۴ با مصوبه مجلس شورای اسلامی در زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس شد. پیش از انقلاب اسلامی، این فدراسیون زیر نظر سازمان آموزش بوده و  پس از انقلاب اسلامی با صدور مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مؤظف به تأسیس این فدراسیون و نوشتن اساسنامه آن شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول