اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کولاک برف و مه در برخی جاده‌ها از جمعه/ برف و باران در پایتخت از شنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه در ارتفاعات تهران، قزوین و البرز، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، همدان و جنوب اردبیل، لغزندگی جاده‌، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

کولاک برف و مه در برخی جاده‌ها از جمعه/ برف و باران در پایتخت از شنبه

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در سواحل خزر، شرق، شمال‌شرق و بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور شاهد بارش پراکنده هستیم و در ارتفاعات این مناطق بارش به صورت برف است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، وزش باد و رگبار و رعد و برق وجود دارد. 

وی افزود: روز پنج‌شنبه بارش پراکنده در شمال‌شرق، شرق و سواحل خزر ادامه دارد و از بعدازظهر پنج‌شنبه جریانات شمالی روی دریای خزر تقویت شده و سبب تشدید بارش در غرب سواحل خزر می‌شود. 

ضیائیان گفت: بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور، در غرب، جنوب غرب و سپس دامنه‌های البرز و مرکز کشور، باران و در ارتفاعات این مناطق برف خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌بعد از ظهر جمعه در ارتفاعات تهران، قزوین و البرز، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان و همدان‌ لغزندگی جاده‌، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز شنبه هفته آینده در نیمه غربی سواحل دریای خزر،  تهران، قزوین، البرز، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، گیلان، چهارمحال و بختیاری ،لرستان ، شمال فارس ،شمال و شرق خوزستان ، خراسان رضوی ، شمال خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان‌، لغزندگی جاده‌، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز شنبه سامانه در اغلب نقاط کشور غیر از جنوب شرق فعال است و بارش در این روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، گیلان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد شدت دارد و در برخی نقاط جنوب کشور با رعد و برق و احتمال تگرگ همراه است. 

وی اضافه کرد: روز یکشنبه هفته آینده این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال است و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف و در مناطقی جنوبی‌تر به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود؛ همچنین روز یکشنبه سواحل خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران داریم. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در جنوب فارس، جنوب هرمزگان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان است و سامانه بارشی روز دوشنبه هفته آینده به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است و جمعه‌شب بارش پراکنده در تهران داریم، همچنین روز شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و در ساعات پایانی شنبه بارش برف در تهران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول