اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پرستاری و رسیدگی به بیماران یکی از مصادیق امربه‌معروف است

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان بابیان اینکه در جامعه اسلامی کسی نمی‌تواند نسبت به دیگران بی‌تفاوت باشد، گفت: پرستاری و رسیدگی به بیماران یکی از مصادیق امربه‌معروف است.

پرستاری و رسیدگی به بیماران یکی از مصادیق امربه‌معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، ساعتی پیش و به مناسبت سالروز ولادت باسعادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) و روز پرستار، دبیر و جمعی از اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان با حضور در بیمارستان ضیایی اردکان با اهدا شاخه‌های گل از پرستاران تجلیل کردند.

حجت‌الاسلام کوثری در این برنامه ضمن تبریک روز پرستار، گفت: به بهانه روز میلاد بابرکت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها)، بر آن شدیم از طرف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به سراغ عابدان شب و شیران روز و آن‌هایی که چون شمع با سوختن خویش و فداکاری موجبات آسایش و سلامت بیماران را فراهم می‌کنند رفته و اندکی از زحمات ایشان را قدردانی کنیم.

وی، حضرت زینب (سلام‌الله علیها) را الگوی صبر دانست و افزود: پرستاران با تأسی به منش و اخلاق ایشان، در مسیر کاهش آلام بیماران قدم برمی‌دارند و قطعاً قشر دلسوز و زحمتکش پرستاران راه بزرگ بانوی عاشورا را ادامه می‌دهند و برای آرامش و آسایش دردمندان تمام هستی خود را نثار می‌کنند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان بابیان اینکه پرستاری، حرفه عشق و امید است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین هدیه به پرستاران، لبخند رضایت بیماران از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته است و بدون شک تلاش و تعهد همه‌جانبه پرستاران گرامی در خدمت به بیماران و تسکین آلام آنان، اجری عظیم و ماندگار به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام برای کسی که ایثار و فداکاری می‌کند اجر و پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است، گفت: مؤمنان در احسان و نیکی به یکدیگر و مهر ورزیدن و مهربانی به هم، مانند پیکری هستند که هرگاه عضوی از آن به درد آید اعضای دیگر نیز به بی‌خوابی و تب با او همدردی می‌کنند.

کوثری اظهار داشت: در جامعه اسلامی، افراد نسبت به یکدیگر نباید و نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند بلکه پایه و اساس زندگی بر محبت و رسیدگی به یکدیگر است به‌خصوص نسبت به سالمندان یا بیماران این تعهد و احسان باید صورت پذیرد چراکه رسیدگی به نیازهای بیماران یکی از معروفاتی است که اسلام به آن سفارش ویژه کرده است.

وی با اشاره به اهمیت شغل پرستاری از بیماران، گفت: این شغل آن‌قدر اهمیت دارد که پیامبر خدا فرمودند؛ هر کس یک شبانه‌روز بیمارى را پرستارى کند، خداوند او را همراه با ابراهیم خلیل برمی‌انگیزد و به‌سان برقى پُر درخشش از صراط می‌گذرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان در پایان تصریح کرد: پرستاران باید به مسئولیت خود به‌خوبی عمل کنند و مسؤولین و مردم هم باید قدردان زحمات آنان باشند و شأن و منزلت واقعی پرستار در یک روز از سال خلاصه نمی‌شود بلکه با تبلور حس انسان‌دوستی در هرلحظه به‌عنوان بنده صالح پروردگار، پرچم‌دار این رسالت خطیر انسانی می‌شود.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول