اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

پایتخت فرهنگی هنری مساجد انتخاب می‌شود/ رونمایی از پوستر

آیین رونمایی از پوستر اولین رویداد ملی فهما، با حضور اعضای شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد در تهران برگزار شد.

پایتخت فرهنگی هنری مساجد انتخاب می‌شود/ رونمایی از پوستر

 به گزارش خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از پوستر رویداد ملی فهما (انتخاب پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) روز گذشته سه شنبه ۱۰دی‌ماه در آستانه ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

پوستر این رویداد ملی توسط حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با حضور اعضای شورای سیاستگذاری رویداد ملی فهما، رونمایی شد.

 این پوستر به شکل هنرمندانه‌ای با استفاده از رنگ فیروزه‌ای که نمادی معنوی از مساجد و اماکن متبرکه است؛ در پس زمینه و رنگ‌های طلایی با انگیزه ارزشمند بودن معنا منقوش شده است.

در این پوستر عدد یک که بیانگر اولین رویداد فهما است، با طرح آجرهایی که نماد بناها و مساجد تاریخی ایران است از مینا‌کاری اصیل ایرانی الهام گرفته شده و نمادهایی از ضریح حرم امام‌زادگان در آن به چشم می‌خورد.

طراحی پوستر رویداد ملی فهما را «محمدصادق زرجویان» انجام داده و استاد «سعید نقاشیان» کلمه «فهما» را با خط معلی به این طراحی افزوده است.

براساس این گزارش بناست در روز میلاد حضرت زهرا(س) نخستین رویداد ملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با انتخاب پایتخت فرهنگی هنری مساجد انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول