اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اظهارات معاون سازمان برنامه و بودجه درباره عدم تحقق انتظارات از سهمیه‌بندی بنزین

نماینده شاهین‌شهر گفت: معاون سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که «آن طور که انتظار داشتیم، سهمیه‌بندی بنزین در صرفه‌جویی سوخت تأثیری نداشت و روزانه حدود 2 میلیون لیتر مصرف بنزین در کشور کاهش یافته است».

اظهارات معاون سازمان برنامه و بودجه درباره عدم تحقق انتظارات از سهمیه‌بندی بنزین

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 عنوان کرد که آنطور که انتظار داشتیم سهمیه‌بندی بنزین در کاهش مصرف سوخت تأثیری نداشت و سهمیه‌بندی بنزین روزانه تنها 2 میلیون لیتر مصرف بنزین در کشور را کاهش داد. 

وی افزود: معاون سازمان برنامه و بودجه گفت که هم اکنون روزانه 96 میلیون  500 هزار لیتر در کشور مصرف می‌شود که 67 میلیون لیتر آن بنزین سهمیه‌ای است و 2 میلیون و 300 هزار لیتر آن بنزین سوپر و مابقی بنزین با قیمت آزاد است. 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: طبق گفته پورمحمدی، در این جلسه منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور 77 هزار میلیارد تومان است که 46 هزار میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهایی است که پیش از این هم در این بخش بوده و 31 هزار میلیارد تومان آن حاصل از افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه است. در این جلسه من نسبت به نحوه فروش و قیمتی که برای بنزین‌های فروخته شده به کشورهای دیگر اعتراض داشتم، چرا که دولت بنزین‌ها را با قیمت نسبتاً پایینی به کشورهای دیگر می‌فروشد. 

وی افزود: بنزین‌های مازاد بر تولید داخل که به دیگر کشورها فروخته می‌شود، لیتری 40 سنت است که معادل آن حدود 5 هزار تومان می‌شود و این در حالی است که در کشورهای منطقه همچون افغانستان و پاکستان بنزین با قیمت بالاتری خریداری می‌شود و دولت می‌تواند قیمت بالاتری را برای این منظور در نظر بگیرد و بنزین را با قیمت بالاتری به فروش برساند که البته نماینده دولت جوابی به این سوال من نداد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول