اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اعلام نتایج آزمون «وکالت» تا ساعاتی دیگر

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: تا ساعاتی دیگر نتایج آزمون وکالت منتشر خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون «وکالت» تا ساعاتی دیگر

رامتین قانع در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، در رابطه با اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این آزمون دو مرحله‌ای است، مرحله اول مربوط به آزمون کتبی بوده و 10 درصد از پذیرفته‌شدگان موفق به دریافت حد نصاب‌های لازم شده و بعد از آن می توانند وارد مرحله دوم این آزمون شوند.

وی ادامه داد: مرحله دوم، مصاحبه تخصصی و شخصیت‌شناسی است چرا که اعتقاد داریم صرف برگزاری آزمون کتبی و تست زدن برای وکیلِ خوب شدن کافی نیست و جنبه‌های دیگر نیز باید لحاظ شود.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: شرکت‌کنندگان اولیه در این آزمون 107 هزار نفر هستند و پیش‌بینی ما این است که 50 درصد از راه یافتگان به مرحله دوم، پروانه وکالت دریافت کنند. این در حالی است که در سال 96، 3 هزار ظرفیت تعیین کرده بودیم و فقط 1551 نفر جذب شدند، بنابراین ما اصراری به قبولی بالا نداریم بلکه می‌خواهیم افرادی طبق استانداردها و با صلاحیت‌ قبول شوند.

قانع افزود: برای مرحله دوم آزمون، تیم مصاحبه‌کننده ثابت طراحی شده، 40 تیم هستند که از تهران به 7 منطقه کشور می‌روند. استان‌های تهران، شیراز، همدان، اصفهان، تبریز، کرمان و مشهد شهرهایی هستند که محل برگزاری آزمون شفاهی بوده و شخصیت‌شناسی افراد در این استان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: اعضای تیم‌ها، قضات، اساتید دانشگاهی، وکلای دادگستری و روانشناسان هستند و از هر 7 منطقه نیز اساتیدی به تیم‌ها اضافه می‌شود.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: آزمون وکالت قوه قضائیه تحت نظارت قوه قضائیه اجرا می‌شود و شائبه‌ای در مورد سلامت آزمون تاکنون مطرح نشده و مسائل امنیتی با شدت و حساسیت بالا اعمال شده است و سؤالات در مرحله آزمون شفاهی با نظارت ناظران در مباحث مختلف حقوقی طرح خواهد شد.

قانع افزود: آماده‌ایم تجارب ناشی از این آزمون را در اختیار سایر نهادها قرار دهیم چرا که تجربه شرکت این حجم از داوطلب را تاکنون نداشته‌ایم.

وی بیان داشت: در این آزمون سؤالات بلافاصله منتشر شد، سه روز بعد پاسخ‌نامه تشریحی و کمتر از دو هفته نتایج آزمون را منتشر کرده‌ایم. در واقع به وعده‌های خود وفادار و پایبند بوده‌ایم که این امر در تجارب گذشته بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول