اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

۴۱ کشته طی سه روز در دافور سودان

درگیری‌های قبیله‌ای در شهر «الجنینه» مرکز ایالت دارفور در غرب سودان طی سه روز گذشته به کشته شدن ۴۱ نفر و زخمی شدن ۲۹ نفر منجر شده است.

۴۱ کشته طی سه روز در دافور سودان

به گزارش گروه بین‌ا‌لملل خبرگزاری فارس، درگیری بین دو قبیله «المسالیت» و «العرب» در ایالت دارفور غربی که پس از کشته شدن یک جوان در نزدیکی اردوگاه آوارگان «کریندینق» آغاز شد، طی سه روز گذشته به کشته شدن ۴۱ نفر منجر شده است.

«سعد بحرالدین» معاون رئیس قبیله المسالیت در این باره گفت که اجساد برخی کشته‌ها همچنان در میدان درگیری باقی مانده و هیچ کس جرأت نزدیک شدن به آن را ندارد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، بحرالدین افزود که تعداد کشته‌های قبیله او دستکم ۳۰ نفر است و حدود ۱۴ نفر نیز زخمی شده‌اند اما آمار نهایی هنوز مشخص نیست.

او گفت که صدها نفر از ساکنان مناطق مجاور نیز برای نجات جان خود به اراضی چاد در همسایگی سودان متواری شدند و هزاران نفر دیگر نیز به منازل خویشاوندان خود در روستاهای دیگر فرار کرده‌اند.

«مسار عبدالرحمن عسیل» رئیس قبیله العرب نیز گفت که تا روز سه‌شنبه(دیروز) تعداد کشته‌های قبیله او نیز به ۱۱ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۱۵ نفر رسیده است.

بنابر این گزارش، همچنان صدای گلوله در این منطقه شنیده می‌شود و دود ناشی از آتش‌سوزی برخی مغازه‌ها نیز آسمان منطقه را فرا گرفته است و برخی شبه‌نظامیان مسلح نیز به خانواده‌های قربانیان حمله کرده و مانع آن‌ها برای جمع‌آوری اجساد کشته‌های خود در بازار «روکوروکو» شدند.

شاهدان عینی گفتند که سرلشکر«عبدالله محمد عبدالله» حاکم نظامی این ایالت و اعضای شورای حاکمیتی در تلاش هستند تا اوضاع را به کنترل خود درآورند.

شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه نیز از اعزام نیرو به ایالت دارفور برای تحت کنترل درآوردن اوضاع این منطقه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول