اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نرخ برق زمستانی برای مردمی که جز برق وسیله‌ای برای گرمایش ندارند

بدلیل نبود شبکه گازرسانی در بسیاری از مناطق هرمزگان، مردم مجبور به استفاده از هیتر برای تأمین گرمای این روزها هستند. وسیله‌ای که مصرف برقش بالاست و ...

نرخ برق زمستانی برای مردمی که جز برق وسیله‌ای برای گرمایش ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هرمزگان اگر چه به آب و هوای بهاری‌اش در زمستان و این روزهای سرد و پر دود کشور شهره است اما گاهی فشار سرما باعث می‌شود که مردم در مناطق مختلف خصوصا مناطق روستایی مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی و هیترهای برقی باشند.

هرمزگان اگر چه خود کانون بزرگ تولید گاز در کشور بعد از عسلویه است اما هنوز شبکه گازرسانی در این استان آن‌قدر گسترده نشده که مردم بتوانند از این نعمت برای روزهای سرد خود استفاده کنند و عمده مصرف مردم از برق برای تولید گرما است. بخصوص آن دسته از منازلی که کودک و یا خردسال در خانه دارند.

اما نکته اینجا است که در سال‌های اخیر بخصوص در سال جاری با گران شدن قیمت برق، عملا آن دسته از مردمی که اکنون از هیترهای برقی برای تولید گرما استفاده می‌کنند، در آینده باید به انتظار قبض‌های برق نجومی بنشینند.

در این زمینه حاجی زاده، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: با آغاز فصل زمستان تعرفه‌های برق در استان افزایش یافته است و لازم است مردم بدانند که از اول فروردین تا آخر آذر هر کیلو وات ساعت برق به صورت خالص برای مشترکان خانگی ۲۳ تومان به عنوان نرخ تابستانی محاسبه می‌شود که در فصل زمستان به حالت عادی و با نرخ ۵۵ تومان بر می‌گردد.

با این گفته معاون توزیع برق هرمزگان، قیمت برق در زمستان هرمزگان بیش از دوبرابر نسبت به تابستان افزایش می‌یابد و در حالی که مردم هرمزگان هنوز دسترسی مطلوبی به دیگر اشکال انرژی برای گرم نگهداشتن خانه‌های خود در این روزهای سرد ندارند، لذا بر مسؤولان استانی و نمایندگان مجلس واجب است که طی رایزنی با وزارت نیرو، شرایطی فراهم کنند که تا زمان برخورداری مردم از گاز طبیعی، لااقل نرخ برق برای مناطقی که گازرسانی نشده‌اند با تعرفه تعدیلی اعمال شود تا در آینده نزدیک شاهد قبوض نجومی برای مردمی نباشیم که اکنون از برق برای گرما استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول