اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

3 درصد کشاورزان دشت آزادگان تسهیلات خسارت سیل را دریافت کردند

رئیس نظام صنفی کشاورزی دشت‌آزادگان با بیان اینکه بین 100 تا 150 نفر یعنی حدود دو تا سه درصد از کل کشاورزان خسارت دیده تسهیلات دریافت کردند، گفت: کشاورزان تنها یک سوم تسهیلات را موفق شدند دریافت کنند و مابقی تسهیلات تا کنون پرداخت نشده است.

3 درصد کشاورزان دشت آزادگان تسهیلات خسارت سیل را دریافت کردند

حسین مرمضی رئیس نظام صنفی کشاورزی دشت‌آزادگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با میزان پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده از سیل اخیر، اظهار کرد: پس از سیل اخیر حدود 4 هزار پرونده برای کشاورزانی که اراضی کشاورزی آن‌ها از سیل آسیب دید تشکیل شد و از این تعداد حدود 100 تا 150 نفر یعنی حدود دو تا سه درصد از کل کشاورزان خسارت دیده تسهیلات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در اوایل که بحث پرداخت تسهیلات به کشاورزان داغ بود به 150 نفر مبلغی را پرداخت کردند، افزود: این افراد تنها یک سوم تسهیلات را موفق شدند دریافت کنند و مابقی تسهیلات تا کنون پرداخت نشده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی دشت‌آزادگان گفت: طبق مصوبه دولت به ازای هر هکتار مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 5 میلیون تومان وام  باید به کشاورزان پرداخت می‌شد.

مرمضی با اشاره به بسته بودن سایت برای ثبت پرونده کشاورزان خسارت دیده، عنوان کرد: بالغ بر یک هزار پرونده کشاورزن خسارت دیده هنوز ثبت نشده است و پرونده برخی کشاورزان به دلیل اشکالات جزئی تایید نشده است اما به دلیل بسته بودن سایت نمی‌توانند کاری انجام بدهند.

وی بیان کرد:  مساله پرداخت خسارت کشاورزان را روزانه دنبال می‌کنیم اما هیچ مسؤولی اطلاعی از علت عدم پرداخت خسارت تا این زمان ندارد، رئیس جهاد کشاورزی نیز از قضیه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سیل اخیر بالغ بر 80 درصد اراضی کشاورزی حوزه کرخه دشت‌زادگان متضرر شد که دولت برای جبران خسارت کشاورزان به ازای هر هکتار مبلغ 5 میلیون تسهیلات بلاعوض و 5 میلیون تومان وام را مصوب کرد.

تا پایان شهریور امسال  حدو 23  هزار و 494 پرونده زمین های خسارت دیده از سیل اخیر خوزستان در سامانه سجاد ثبت شد و در مرحله نهایی سازی و بررسی پژوهشگاه فضایی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول