اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پرستار آگاه‌ترین فرد به وجوه مختلف بالینی و روحی بیمار است

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار پیامی صادر کرد.

پرستار آگاه‌ترین فرد به وجوه مختلف بالینی و روحی بیمار است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار پیامی را صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

 سپهر درخشان نظام سلامت ایران اسلامی، همواره تجلی همدلی و اتحاد یکایک عناصر خدمتگذار در عرصه بهداشت و درمان بوده، و پرستار در این میان، کانون تعهد، نظم دهی ، پیوستگیِ تیم درمان و آگاه ترین فرد به وجوه مختلف بالینی و روحی بیمار است.

حرفه مقدس پرستاری در فرهنگ اسلام و خصوصا در عرصه تمدن گرانسنگ ایرانی از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار است، چرا که در ارتباطی ناگسستنی با شکوهمندترین جلوه آفرینش الهی یعنی حیات انسان قرار دارد؛ و از این رهگذر است که مفهوم ‌پرستار مسلمان به عنوان الگوی قابل تکثیر در قاموس سلامت اسلامی تعریف می‌شود و امروزه نمونه‌های ناب پرستار مسلمان را در افقی بالاتر و والاتر از مفاهیم اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پرستاری ،به منصه ظهور رسانده وسعت حضور آن از جای جای مراکز درمانی و بهداشتی در ایران تا مراکز کوچک امدادی در  جبهه مقاومت گسترده است.

شورای مرکزی پرستاری سازمان ‌بسیج جامعه پزشکی همواره خود را مدیون حضور پرشور و بی منت جامعه پرستاری می داند و ضمن تبریک روز پرستار که مقارن با سالگرد میلاد عقیله بنی هاشم ع است، خود را موظف میداند تا همچون گذشته در کنار دیگر نهادهای مسئول، پیگیر رفع مطالباتِ این صنف پر تلاش باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول