اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من|دست‌یابی به آب شرب با کیفیت در اراک با تکمیل سد کمال صالح

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک می‌گوید: با تکمیل رینگ‌های شمالی و جنوبی تمامی شهروندان می‌توانند از آب سد کمال صالح استفاده کنند که خوشبختانه هم‌اکنون عملیات اجرایی در رینگ شمالی در حال اجرا است.

فارس من|دست‌یابی به آب شرب با کیفیت در اراک با تکمیل سد کمال صالح

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، تکمیل رینگ شمالی و جنوبی سد کمال صالح اراک به منظور دست‌یابی تمامی شهروندان اراکی به آب شرب باکیفیت یکی از برنامه‌های مهم و اصلی است که توسط دستگاه‌های متولی این بخش با جدیت دنبال می‌شود.

در حال حاضر تنها بیش از نیمی از جمعیت شهر اراک امکان دسترسی به استفاده از آب شرب از سد کمال صالح را داشته‌اند.

بر اساس گفته برخی از شهروندان ساکن در مناطقی از شهر اراک که هنوز امکان دسترسی به آب شرب از سد کمال صالح را ندارند این مسئله وجود دارد که کیفیت آب مصرفی در این مناطق پایین است در حالی که مسوولان مرکز بهداشت استان، شرکت آب و فاضلاب استان و اراک بر این باورند که پایین بودن کیفیت آب سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

بر اساس اظهار نظر متولیان این بخش آب مصرفی در تمامی شهر اراک سالم و عاری از هر نوع آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی است که در صورت تکمیل رینگ‌های شمالی و جنوبی سد کمال صالحی قطعاً مشکل کیفیت آب نیز مرتفع خواهد شد و تمامی شهروندان می‌توانند از آب شرب با کیفیت بسیار بالا استفاده کنند.

پایین بودن کیفیت آب در برخی از مناطق نوعی تبعیض است

یکی از شهروندان ساکن در حافظیه با گلایه از اینکه کیفیت آب شرب در این منطقه پایین است می‌گوید: ما نیز مانند سایر شهروندان که از آب شرب باکیفیت به ویژه از آب شرب سد کمال صالح استفاده می‌کنند این حق را داریم که از این آب استفاده کنیم نه اینکه از آبی با کیفیت پایین برای مصرف برخوردار باشیم.

زهرا خانجانی بیان می‌کند: ما یا باید از آب معدنی استفاده کنیم یا اینکه مدام به خرید آب تصفیه شده بپردازیم که هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل می‌کنند، خواسته ما این است که مسوولان فکری به حال این مسئله کنند تا ما هم از این شرایط رها شویم.

وی می‌افزاید: اینکه برخی از مناطق از آب باکیفیت برخوردارند و برخی از مناطق از آب شرب بدون کیفیت استفاده می‌کنند نوعی تبعیض است بنابراین باید در پرداخت هزینه‌ها نیز این مسئله لحاظ شود و ما هزینه‌های کمتری را پرداخت کنیم.

استفاده از آب شرب باکیفیت حق تمامی شهروندان است

شهروند دیگری که در شهرک الغدیر ساکن است، می‌گوید: ما از کیفیت آب مصرفی در این منطقه راضی نیستیم و هر زمانی که این شکایت و اعتراض را داشته‌ایم به ما گفته شده که این مسئله برای سلامتی شما هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

مهسا خرمی بیان می‌کند: درست است که پایین بودن کیفیت آب شرب سلامتی ما را تهدید نمی‌کند اما میل و رغبت ما برای استفاده را بسیار کاهش داده و مجبور به نصب دستگاه تصفیه آب در منزل خود شده‌ایم ما نیز با توجه به اینکه مانند سایر شهروندان هزینه‌های مختلفی را پرداخت می‌کنیم باید از آب شرب باکیفیت سد کمال صالح استفاده کنیم.

پایین بودن کیفیت آب سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند

مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان مرکزی در این مورد توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه در برخی از مناطق چاه‌ها از مدار خارج شده و آب از سد کمال صالح تأمین می‌شود کیفیت آب مصرفی خوب است.

حسن مهر علی بیان می‌کند: اگر رینگ کمربند شمالی تکمیل شود و آب تمامی شهر از سد کمال صالح تأمین شود دیگر هیچ مشکلی در زمینه کیفیت آب وجود ندارد و به جرأت می‌توان گفت تمامی شهروندان از آبی باکیفیت بالا استفاده خواهند کرد.

وی ادامه می‌دهد: هم‌اکنون در برخی از مناطق که آب از سد کمال صالح تأمین نمی‌شود کیفیت آب نسبت به مناطقی که آب از این بخش تأمین می‌شود متفاوت است اما این مسئله هیچ مشکلی را برای سلامتی شهروندان ایجاد نمی‌کند و آب مورد استفاده در این مناطق عاری از آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی است.

تکمیل رینگ شمالی تامین آب شهر اراک از سد کمال صالح در اوایل سال آینده

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک هم در این مورد می‌گوید: در اراک 80 درصد آب خوب و استاندارد است و شهروندان از این آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند و می‌توان گفت حدود 20 درصد از آب این سد استفاده نمی‌کنند و کیفیت آب مصرفی برای این 20 درصد نسبت به سایر مناطق پایین‌تر است.

سعید سرآبادانی اضافه می‌کند: در صورت تکمیل رینگ‌های شمالی و جنوبی تمامی شهروندان می‌توانند از آب سد کمال صالح استفاده کنند که خوشبختانه هم‌اکنون عملیات اجرایی در رینگ شمالی در حال اجرا است و یا تکمیل این رینگ مشکل پایین بودن کیفیت آب در برخی از مناطق رفع خواهد شد.

وی اظهار می‌کند: رینگ شمالی اوایل سال 99 به اتمام خواهد رسید و عملیات اجرایی در رینگ جنوبی آغاز خواهد شد و دغدغه شهروندان در این زمینه که کیفیت آب در منطقه‌ای که آنها ساکن هستند برطرف می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی رینگ شمالی شهر اراک برای تامین آب از سد کمال صالح

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در مورد تکمیل شبکه توزیع آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح می‌گوید: عملیات اجرایی تکمیل رینگ شمالی شهر اراک آغاز شده و خوشبختانه با تکمیل این رینگ، به زودی بخش‌های شمالی شهر اراک از جمله شهرک‌های الهیه، مشاور، جوادیه، الغدیر، شهرک بعثت، پردیس، حافظیه، حمید و... به شبکه آبرسانی از مخزن سد کمال صالح متصل خواهند شد.

عزت‌الله آمره‌ای بیان می‌کند: این پروژه با هدف توزیع آب سد کمال صالح در ناحیه شمالی شهر اراک شروع شده همچنین طول این پروژه حدود 9.5 کیلومتر با قطر لوله 1200، 1000 و 800 میلی متر است که تا امیدواریم تا 2 ماه آینده و در نهایت ابتدای سال 99 به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح می‌کند: آب سد کمال صالح یکی از با کیفیت ترین آب‌های کشور است همچنین سد کمال صالح یکی از پروژه‌های مهم و شاخص برای شهر اراک شهر است زیرا آبی که از این سد تأمین می‌شود بسیار باکیفیت و مطلوب می‌باشد البته آب مناطقی از شهر که از این بخش تامین نمی‌شود از چاه‌های بدون آلودگی و خارج از محدوده شهری تأمین می‌شود که آلودگی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ادامه می‌دهد: با اجرای رینگ شمالی که از میدان سردشت به سمت باغ جنت و میدان فراهان اجرایی می‌شود و تا میدان امام حسین ادامه خواهد داشت و همچنین رینگ جنوبی که میدان سردشت، میدان انقلاب، شهرک گردو به سمت ترمینال را پوشش خواهد داد تمامی شهروندان می‌توانند از آب شرب باکیفیت استفاده کنند.

آمره‌ای می‌گوید: با تمامی موارد ذکر شده و با توجه به اینکه آب سد کمال صالح در دو مرحله شامل پیش تصفیه در محل سد و تصفیه خانه اصلی در میدان سردشت انجام می‌شود می‌توان گفت مناطقی که مستقیم از آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند آب مطلوبی دارند و مناطقی هم که آب شرب آنها از چاه‌های آب زیرزمینی تامین می‌شود با توجه به اینکه کیفیت آب سد کمال صالح را ندارند، فاقد هر نوع آلودگی هستند.

 به گزارش فارس این گزارش پس از ثبت سوژه‌های «آب آشامیدنی یک سوم از اراک خوب نیست» و «وضعیت نامناسب آب شرب شهرک امین» و «آب آشامیدنی روستای شهسواران بسیار نامناسب است»  در سامانه فارس من و با هدف پیگیری مطالبات مردمی انجام شده است.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول