اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ستاری: باید به کارآفرینان میدان بدهیم/کسی که شغل ایجاد می‌کند تاج سر ما باشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: الان زمانی است که ما می‌توانیم بر اساس برداشت‌های خودمان قوانین را تسهیل کنیم و به یک کارآفرین میدان دهیم و کسی که برای ۵ نفر شغل در جامعه ایجاد می‌کند باید تاج سر ما باشد.

ستاری: باید به کارآفرینان میدان بدهیم/کسی که شغل ایجاد می‌کند تاج سر ما باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سورنا ستاری امشب در جلسه کارگروه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان کرمان اظهار داشت: ایجاد کارخانه نوآوری در استان کرمان را حتما پیگیری می‌کنم و این موضوع باید بحث اول استان کرمان شود و استاندار هم جایی را به این منظور در نظر بگیرد و در اختیار ما قرار دهد .

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: بخش خصوصی در این زمینه می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند و ماهیت پول بخش خصوصی با دولتی فرق می‌کند و پول دولتی به درد این کارها نمی‌خورد.

ستاری عنوان کرد: در زمینه پارک علم و فناوری در استان کرمان همیشه بحث داشته‌ایم و پارک زیرمجموعه هایتک است و با وضعیت فعلی به پارک علم و فناوری استان کمک مالی قابل توجهی کرده‌ایم، مشکل مالی برای کمک به پارک نداریم اما باید چارجوب ان را در بیاورند.

وی با اشاره به اینکه نباید طوری عمل کنیم که به‌حضور بخش خصوصی ضربه بخورد، بیان داشت:  پارک‌ها بستری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند و باید یک پلت‌فرم برای بخش خصوصی در نظر بگریم که به بخش خصوصی کمک کند و بتواند کارش را انجام دهد.

ستاری افزود: پلت‌فرم‌هایی که ما ایجاد کرده‌ایم نسبتا کامل هستند و سعی کرده‌ایم در این شش سال یک اکوسیستمی درست کنیم که شرکت‌ها از این پلت‌فرم‌ها به خوبی استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: اکوسیستمی که ما در اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌ها دیده‌ایم به‌طور کامل این اکوسیستم کار می‌کند و شرکت‌ها بسیاری پیدا کرده‌اند که بتوانند در آن رشد کنند.  وی تاکید کرد: همه ما در یک جبهه برای مبارزه اقتصاد نفتی هستیم و باید کنار هم مبارزه کنیم تا بر فرهنگ غلط اقتصاد نفتی به اضافه بروکراسی حاکم دولتی فائق بیایم و این کار سختی است.

ستاری عنوان کرد: باید کنار هم باشیم تا بتوانیم بر قوانینی که در این سال‌ها در کشور ایجاد و همچنین  بروکراسی که سال‌ها در اقتصاد دولتی به واسطه پول نفت ایجاد شده را از پیش رو برداریم.

وی افزود: زیر میزهای ما دو کشو وجود دارد یک کشو پر است از قوانینی که کار را تعطیل می‌کند و یک کشو  قوانینی که تسهیل می‌کند و الان زمانی است که ما می‌توانیم بر اساس برداشت‌های خودمان  قوانین را تسهیل کنیم و به یک کارآفرین میدان دهیم و کسی که برای ۵ نفر شغل در جامعه ایجاد می‌کند باید تاج سر ما باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: اینکه با سیستم کارآفرینی بخواهیم مقابله کنیم و آن را هر روز اذیت کنیم، الان موقع این کارها نیست و نتیجه آن، این می‌شود که فرزندان شما از این استان می‌روند و خلق ثروت نمی‌کنند و در استان‌های دیگر مشغول به‌کار می‌شوند.

ستاری گفت: درخواست داریم مدیران دولتی به کارآفرینان توجه کنند و ارزش کارآفرین از هر چیز مهم‌تر است و وظیفه ما حل کردن موضوعات آنها است.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول