اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

موسی‌زاده: استارت‌آپ دانشگاهی یک اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم است

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نیاز امروز کشور در شرایط تحریم نگاه استارت‌آپ دانشگاهی است که می‌تواند در قالب سه محور اقتصاد کشور را متحول کرده و به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را در سطوح مختلف جامعه پیاده کند.

موسی‌زاده: استارت‌آپ دانشگاهی یک اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم است

محمدحسین موسی‌زاده مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه استارت‌آپ دانشگاهی می‌تواند به عنوان یک اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم نقش‌آفرینی کند، گفت: در حال حاضر کشور با توجه به شرایط اقتصاد خاصی که دارد، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشگاه‌ها می‌توانند با برگزاری استارت‌آپ‌های مختلف با استفاده از پتانسیل‌ داخلی چرخنده‌های اقتصاد را در راستای رونق تولید به کار انداخته و تولید ثروت کنند که این کار باید توسط نظام آموزش عالی کشور استارت بخورد.

* اقتصاد مقاومتی در راستای نیاز محوربودن جامعه

وی افزود: نخستین نگاه در برگزاری استارت‌آپ دانشگاهی که می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند موضوع نیازمحور بودن جامعه است به طوری که بسیاری از استان‌های کشور دارای نخبگان دانشگاهی است که می‌تواند برای بهبود وضعیت تولید سوخت در داخل ایران ایده و طرح‌های جدیدی را ارائه دهند تا بتوان با استفاده از آنها کیفیت سوخت افزایش یابد. 

*  ۵۰ درصد ایده‌های اقتصادی مربوط به افرادی است که دارای تجربه بالا هستند

موسی‌زاده تصریح کرد: دومین نگاه استارت‌آپی در راستای شرایط تحریم موضوع پتانسیل‌محور بودن فعالیت‌های علمی و دانشگاهی است به طوری که ۵۰ درصد ایده‌های اقتصادی مربوط به افرادی است که دارای تجربه بالا هستند که می‌توان از این افراد در راستای رونق تولید استفاده کرد. این در حالی است که دانشگاه‌ها تنها ۱۳ درصد ایده‌های نوآوری و خلاقیت را به خود اختصاص داده‌اند که در این رابطه باید بگویم حلقه گمشده بین مردم و دانشگاه کار شود که این اتفاق می‌تواند با استفاده از دانش داخلی چرخش اقتصاد را به وجود آورد. 

*مهارت‌افزایی نیروی انسانی موتور اقتصاد را روشن کنند

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی  ادامه داد: سومین نگاه استارت‌آپ دانشگاهی مهارت‌افزایی نیروی انسانی است که می‌تواند با این ایده همه دانشگاه‌ها دانشجویان خود را با آموزش مهارتی آنها را کاربردی کرده که بتوانند در بخش‌های مختلف جامعه حضور یافته و موتور اقتصاد را روشن کنند.

* خرده اقتصادها در شهرها کشور توسط دانشگاه‌ها زنده شود

وی در پایان گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه استارت‌آپ در ایران وجود دارد نبود سرمایه‌گذار است که اگر دولت و مجلس در این رابطه حمایت کافی را انجام دهد نتایج خوبی برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی اتفاق خواهد افتاد. این در حالی است که اگر خرده اقتصادهای موجود در شهرها و استان‌های مختلف کشور را بتوانیم توسط دانشگاه‌ها زنده کنیم می‌توانیم آینده اقتصادی کشور را متحول کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول