اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح گرمخانه جدید برای زنان بی‌خانمان در محدوده دره فرحزاد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از افتتاح گرمخانه جدید ویژه زنان در محدوده یکی از کلونی‌های بزرگ کارتن‌خواب‌ها و معتادان طی چند روز آینده خبر داد.

افتتاح گرمخانه جدید برای زنان بی‌خانمان در محدوده دره فرحزاد

سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره راه‌اندازی گرمخانه جدید برای زنان اظهار داشت: این گرمخانه فردا در منطقه 5 تهران افتتاح می‌شود که می‌تواند شرایط خوبی را برای محدوده دره فرحزاد که یکی از کلونی‌های بزرگ کارتن‌‌خواب‌ها و معتادان است فراهم کند. 

وی افزود: جهت راه‌اندازی این گرمخانه با شهرداری منطقه 2 و 5 مباحثی مطرح شد و متأسفانه شهرداری منطقه 2 با مخالفت و اعتراض شهروندان جهت راه‌اندازی گرمخانه مواجه شد بود، ولی درنهایت با نگاه مثبت شهرداری منطقه 5 فضایی برای اسکان بانوان فراهم شد و فردا با افتتاح گرمخانه جدید، فضای مناسب و مطلوبی را برای افراد بی‌خانمان خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه این گرمخانه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و تردد افراد بی‌خانمان و معتاد در آن آزاد است، گفت: هیچ فردی به اجبار به این گرمخانه انتقال داده نمی‌شود. 

به گفته وی، گرمخانه جدید منطقه 5، 48 تخت دارد و با کف‌خوابی و افزایش جمعیت، ظرفیت برای 80 نفر هم وجود خواهد داشت. 

همچنین باید توجه کرد که سیاست سازمان، سیاست مددکاری و اجتماع‌محور است، صرف‌نظر از هرگونه نگاه اجماعی است و بانوان به خواست و تمایل خودشان می‌توانند مراجعه کنند. 

حسینی اظهار داشت: خدمات ارائه شده در گرمخانه شامل اقامت، استحمام، غذا، خدمات مددکاری، مشاوره بهداشت و درمان‌های اولیه است و جلساتی هم با دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص تأمین خدمات کاهش آسیب و راه‌اندازی مرکزی دی‌آی‌سی اقداماتی انجام شده است. 

وی در پایان گفت: با افتتاح این گرمخانه جدید، تعداد گرمخانه‌های زنان به چهار مورد در سطح تهران می‌رسد. 

وی گفت: آدرس این گرمخانه در انتهای اشرفی اصفهانی محدوده چهار دیواری، خیابان نفت، خیابان هفدهم، اولین کوچه در انتهای خیابان نوزدهم قرار گرفته و گرمخانه یلدا نام دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول