اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ژاپن رکورد «ماهواره» کم ارتفاع را شکست

آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد: ماهواره Tsubame این کشور در رکوردهای جهانی گینس به عنوان دستیابی به «کمترین ارتفاع توسط یک ماهواره مشاهده زمین در مدار» شناخته شده است.

ژاپن رکورد «ماهواره» کم ارتفاع را شکست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد: ماهواره Tsubame این کشور که به دلیل قابلیت های بسیار کم در مدار بودن شهرت دارد، در رکوردهای جهانی گینس به عنوان دستیابی به «کمترین ارتفاع توسط یک ماهواره مشاهده زمین در مدار» شناخته شده است.

مأموریت ماهواره TSUBAME آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن آزمایش امکان قرار دادن ماهواره‌ها در ارتفاعات بسیار کم یعنی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری از سطح زمین بود تا از آن‌ فاصله بتوانند تصاویری با وضوح بالا ثبت کنند. 

آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) تأیید کرد: به عنوان بخشی از مأموریت آزمایشی خود، Tsubame، از ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷ تا اول اکتبر ۲۰۱۹، در ارتفاع مداری ۱۶۷.۴ کیلومتری پرواز کرد.

این مقایسه با محدوده ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتری است که معمولاً ماهواره های مشاهده زمین به طور منظم فعالیت می‌کنند.

JAXA توضیح داد که مدار بسیار پایین ماهواره‌ای این دوربین را قادر به گرفتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد سطح زمین می‌کند.

آژانس فضایی ژاپن همچنین گفت: موادی که برای اطمینان از Tsubame قادر به تحمل قرار گرفتن در معرض اکسیژن اتمی برای مدت طولانی است، می تواند به آینده فناوری ماهواره کمک کند.

ماسانوری ساساکی، مدیر پروژه ماهواره فوق العاده کم ارتفاع در این سازمان فضایی در پایان خاطرنشان کرد: «من می‌خواهم از این دستاورد در راستای آینده علمی و فناوری استفاده و در کمک به حل هرچه بیشتر مسائل اجتماعی کمک کنم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول