اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تهیهٔ لیست رسانه‌های فعال توسط خانهٔ مطبوعات قزوین

رئیس هیئت مدیرهٔ خانهٔ مطبوعات استان قزوین گفت: لیست نهایی رسانه‌هایی که در استان فعالیت دارند و به تولید محتوای رسانه‌ای می‌پردازند، تهیه شده است و به‌زودی به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌گردد.

تهیهٔ لیست رسانه‌های فعال توسط خانهٔ مطبوعات قزوین

جابر خرم‌نیا، رئیس هیئت مدیرۀ خانۀ مطبوعات استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در ارتباط با موضوع طرح پایش، نظارت و معرفی رسانه‌های فعال استان قزوین گفت: طرح پایش رسانه‌ها و معرفی رسانه‌های فعال استان، در اوایل تابستان سال جاری و در نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌ها با خانهٔ مطبوعات مورد تأکید اکثریت همکاران بود.

وی افزود: با توجه به ضرورت‌ اجرای طرح و ساماندهی وضعیت نامناسب حضور و شناسایی خبرنگاران میدانی، حفظ کرامت و شأن اصحاب رسانه و نیز حفظ ضرورت‌های اولیهٔ فعالیت خبری، زمینه‌های طرح در کمیتهٔ گرامی‌داشت روز خبرنگار ایجاد شد.

خرم‌نیا در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به ارائهٔ گزارش خانهٔ مطبوعات در جلسهٔ شورای اداری استان، این شورا به خانهٔ مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داده تا این طرح را به سرانجام برسانند.

رئیس هیئت مدیرهٔ خانهٔ مطبوعات استان قزوین بیان کرد: در گام نخست، لیست نهایی رسانه‌هایی که در استان فعالیت دارند و به تولید محتوای رسانه‌ای می‌پردازند، تهیه شده است و به‌زودی به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌گردد.

وی اذعان داشت: در این زمینه تولید محتوا، انتشار یا به‌روزرسانی رسانه و دارا بودن مجوز دو فیلتر اساسی رسانه‌ها بوده است.

خرم‌نیا تأکید کرد: لیست مذکور پس از نهایی شدن، جهت تصویب به شورای اطلاع‌رسانی استان ارائه شده و پس از آن نیز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی موظفند در برنامه‌های گوناگون جهت دعوت از رسانه‌ها بر طبق این لیست که مرتب به‌روز رسانی خواهد شد اقدام کنند.

این مسؤول ابراز کرد: متأسفانه برخی افراد تلاش دارند وانمود کنند که قرار است جلوی فعالیت برخی خبرنگاران یا رسانه‌ها گرفته شود، اما این موضوع تنها بر اساس عدم کسب اطلاعات لازم مطرح شده است؛ به این معنا که در این طرح ما تنها به‌دنبال اجرای قانون هستیم و مجوز حضور در برنامه‌ها، نشست‌ها، بازدیدها و هماهنگی با دستگاه‌ها تنها از این کانال و با حضور رسانه‌های دارای مجوز و البته فعال صورت می‌گیرد.

 

تنها رسانه‌های فعال در لیست قرار می‌گیرند

خرم‌نیا در رابطه با لیست رسانه‌ها گفت: بی‌شک رسانه‌های مکتوب محلی که دارای مجوز هستند کماکان به قوت خود منتشر می‌شوند؛ پایگاه‌های خبری تحلیلی نیز که دارای مجوز رسمی و البته فعال هستند، خبرگزاری‌هایی که مجوز فعالیت دفتر قزوین برای آن‌ها صادر شده است و هم‌چنین نمایندگان رسانه‌های سراسری که مجوز فعالیت دفتر قزوین را دارند و محتوای خبری(غیر از آگهی و ریپورتاژ) تولید می‌کنند و در آن رسانه منتشر می‌شود، در لیست معرفی شده خواهند گنجید.

وی عنوان کرد: در استثنای وارد شده، با توجه به مسائلی که برخی دفاتر خبرگزاری‌های پرکار به آن مبتلا هستند و امکان دریافت مجوز دفتر استانی ندارند، ارائهٔ معرفی‌نامه از سوی دفتر مرکزی‌شان به خانهٔ مطبوعات کفایت می‌کند.

رئیس هیئت مدیرهٔ خانهٔ مطبوعات استان قزوین ذکر کرد: در حال حاضر لیست اولیه توسط خانهٔ مطبوعات تهیه و در جلسهٔ آتی شورای اطلاع‌رسانی طرح خواهد شد و از بهمن ماه شاهد اجرای این طرح در نهادها و دستگاه‌ها خواهیم بود.

خرم‌نیا در پایان اظهار کرد: طرح جامع شناسایی خبرنگاران فعال در ۲ دستهٔ خبرنگاران شاغل و خبرنگاران نیمه‌شاغل در حال بررسی است و فرآیند اولیهٔ آن تدوین شده که به‌زودی نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول