اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن خواستار احترام آمریکا به حاکمیت عراق شد

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اطلاع‌رسانی درباره سفر روز سه‌شنبه وزیر خارجه ایران به این کشور در واکنش به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق گفت که باید به حاکمیت عراق گذاشته شود.

پکن خواستار احترام آمریکا به حاکمیت عراق شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در واکنش به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق، با بیان اینکه «چین با ادامه بهره‌گیری از خشونت در امور بین‌المللی مخالف است»؛ تأکید کرد: «باید به حاکمیت و استقلال سوریه و عراق احترام گذاشته شود».

آمریکا یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کرد و پنتاگون نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی،دست‌کم ۲۵  نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

وی در بخشی دیگر از کنفرانس خبری خود اعلام کرد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران فردا (سه‌شنبه) وارد پکن خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، ظریف، درست یک روز بعد از سفر به مسکو برای گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، به چین سفر می‌کند.

طبق این گزارش، لاوروف و ظریف امروز (دوشنبه) در خصوص وضعیت برجام، سوریه و خلیج فارس و همکاری دو جانبه در زمینه انرژی گفت‌‌وگو می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری هفتگی خود تصریح کرد: «محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در یک دیدار رسمی به دعوت وانگ یی وزیر خارجه چین در تاریخ 31 دسامبر (10 دی ماه) به چین سفر می‌کند».

شوانگ گفت که ظریف و وانگ با تمرکز بر «برنامه هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

این مقام چینین توضیح داد: «چین و ایران قصد دارند تلاش‌های مشترکی را در جهت حفظ توسعه پایدار روابط دوجانبه، حفظ برجام و تضمین صلح و ثبات خلیج فارس صورت دهند».

شوانگ همچنین تصریح کرد که جزئیات دیدار ظریف و گفت‌وگوها با وزیر خارجه چین بعداً منتشر خواهد شد.

وی در پاسخ به احتمال گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و وانگ برای بحث درباره نتایج دیدار ظریف به مسکو پکن گفت که روسیه و چین همچنان تماس نزدیک درباره برجام و دیگر موضوعات بین‌المللی را حفظ می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول