اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد از سبک شمردن نماز در برخی ادارات

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه درخصوص رابطان نماز دستگاه‌های اجرایی باید انقلابی ایجاد شود، گفت: در هر اداره‌ای ستادهای اقامه نماز باید توسط افراد باانگیزه فعال شود.

انتقاد از سبک شمردن نماز در برخی ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نشست مشترک دبیران امر به معروف و نهی از منکر، دبیران اقامه نماز و یاوران نماز دستگاه‌‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، در این نشست مسائلی پیرامون نماز و اقامه به موقع نماز در ادارات مطرح شد.

لزوم توجه ویژه به نماز در دستگاه‌های اجرایی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در این نشست با اشاره به اینکه اگر کسی به نماز سبک نگاه کند به همه عمر، دنیا و آخرتش سبک نظاره کرده است، گفت: اگر کارهای دیگر را به نماز ترجیح دهیم، بدانیم که نماز را سبک شمرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز معادل همه عمر و برکت آن است، ادامه داد: باید به نماز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نگاه درست داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، راه امام و شهدا، زمینه ظهور و... به برکت نماز محقق می‌شود.

 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بسیار از حقیقت نماز فاصله داریم، عنوان کرد: همین نماز در روزی که اعمال انسان مجسم می‌شود تجسم پیدا کرده و باید برای آن پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاه‌مان به نماز اصلاح شود، بصیرت، نگاه‌های سیاسی، تحمل و ایستادگی دربرابر فتنه‌ها و... به‌واسطه نماز باید محقق شود.

نکونام اضافه کرد: 40 سال بعد از انقلاب، ایران اسلامی دائم در جنگ بوده، جنگ سخت، جنگ سیاسی، جنگ اقتصادی، جنگ نرم و... آنچه باعث شد در برابر فتنه‌ها مقاومت شود نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه درخصوص رابطان نماز دستگاه‌های اجرایی باید انقلابی ایجاد شود، افزود: در هر اداره‌ای ستادهای اقامه نماز باید توسط افراد باانگیزه فعال شود.

وی بیان کرد: یک گروه مشخص از روحانیون انتخاب شود و به نمایندگی از طرف ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در ادارات استان حاضر و وضعیت نماز ادارات بررسی شود.

ترویج کلمات مستهجن در انیمیشن‌های خارجی

در ادامه نشست مشترک دبیران امر به معروف و نهی از منکر دبیران اقامه نماز و یاوران نماز دستگاه‌‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد کریمی گفت: تجهیز نمازخانه‌های ادارات هر سه ماه یکبار باید انجام شود.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جای تبلیغات میدانی درخصوص نماز در دستگاه‌های اجرایی استان خالی است، افزود: جلسات شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر در برخی ادارات تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه در برخی انیمیشن‌های تولیدی غرب کلمات مستهجن ترویج می‌شود، ادامه داد: نتیجه ترویج استفاده از فضای مجازی فاصله در خانواده‌ها شده است که منجر به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: سه اصل فراموش شده در جامعه پیرامون نماز داریم و آن نماز اول وقت، خواندن نماز جماعت و نماز در مسجد است.

وضعیت نامناسب نمازخانه‌های ادارات و مجتمع‌های بین‌راهی

همچنین حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی صدر نیز گفت: یکی از بزرگ‌ترین معروفات، ترویج فرهنگ نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) افزود: برای برپایی نماز جمعه تبلیغاتی در سطح شهر دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مکان نمازخانه‌ها در ادارات یا مجتمع‌های بین‌راهی محل مناسبی برای اقامه نماز نیستند، افزود: لازم است به کسانی که به فریضه نماز اهتمام نمی‌ورزند یا اصلا نماز نمی‌خوانند باید تذکر لسانی داده شود.

حسینی‌صدر تاکید کرد: بحث رعایت حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی بسیار مهم است و باید در جامعه اسلامی که ضوابطی برای این موضوع در نظر گرفته شده است این اصول رعایت شود.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول