اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: تولید بومی محصول توانبخشی برای بیماران فلج کامل

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: پروتز عصبی رکاب‌زنی برای بیماران ضایعه نخاعی که با همت پژوهشگران داخلی ساخته شده به زودی با ارائه سوبسید به تعداد زیاد در مراکز توانبخشی به کار گرفته می‌شود.

ستاری: تولید بومی محصول توانبخشی برای بیماران فلج کامل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح سیستم پروتز عصبی رکاب‌زنی پاراسایکلینگ برای افراد دچار ضایعه نخاعی اظهار داشت:‌ بزرگ‌ترین اتفاقی که در جریان است حمایت از افراد صاحب ایده و نیروی انسانی فوق‌العاده در کشور است که می‌بینیم با چه امکاناتی چه جوان‌هایی توانسته‌اند عملاً مشکلی از مشکلات مردم را حل کنند.

وی ادامه داد: این محصول پس از محصول پاراواک دومین محصول بیماران ضایعه نخاعی است که محصول عمومی‌تر است و حتی افرادی که ضایعات نخاعی در ناحیه گردن یا فلج کامل دارند هم می‌توانند از این محصول استفاده کنند و امکان زندگی کردن و انجام کارهای روزانه تا حدی به آنها برمی‌گردد.

ستاری خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی این محصول در دستور کار است و برای تجاری شدن در مرحله اول سه دستگاه سفارش داده شده بود که تأمین شده است و در مرحله بعد تعداد بسیار زیادی دستگاه‌ها با سوبسید ساخته و به مراکز توانبخشی برای استفاده داده خواهد شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این معاونت از این پروژه حمایت مالی کرده و تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه به این طرح کلان ملی تزریق شده است که حمایت‌های مالی پس از ساخت نمونه‌های اولیه بسیار افزایش خواهد یافت.

ستاری درباره ادامه روند این تحقیقات گفت:‌ محصولی که امروز رونمایی شد شاخه‌ای از علم نوروساینس است که در مرحله بعد از کاربردی شدن این علم در کشور بج یا چیپست مربوط در بدن کاشته می‌شود که از پروژه‌های آینده این مرکز است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول