اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بحرین از حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق حمایت کرد

حکومت بحرین از حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق حمایت و از آنچه نقش واشنگتن در مبارزه با تروریسم خواند، تمجید کرد.

بحرین از حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق حمایت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حکومت بحرین از بمباران مواضع گروه الحشد الشعبی در عراق و سوریه توسط آمریکا حمایت و از آنچه نقش واشنگتن به عنوان کشور دوست برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه خواند، تمجید کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، پادشاهی بحرین روز یک شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از همه تلاش‌ها و گام‌های آمریکا به منظور تضمین امنیت و صلح در منطقه و سطح بین‌المللی حمایت می‌کند. 

در حمله آمریکا به مواضع کتائب حزب الله عراق، تاکنون بیست و پنج نفر شهید و پنجاه و یک نفر مجروح شده‌اند.

آمریکا روز یکشنبه ۲۹ دسامبر (۸ دی) از حمله به مواضع «گردان‌های حزب الله» عراق از زیرمجموعه‌های الحشد الشعبی در چند نقطه در منطقه مرزی با سوریه خبر داد. 
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، مدعی شد که این اقدام در پاسخ به  «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق صورت گرفته است.

این حمله آمریکا، دو روز پس از حمله راکتی به پایگاه کی.1 در استان کرکوک انجام شد که آمریکا اعلام کرد یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر مجروح شدند.

این اقدام آمریکا واکنش عراقی‌ها را در پی داشت. برهم صالح رئیس جمهور عراق این اقدام را «غیرقابل قبول» خواند و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی اعلام کرد که خون شهدا و مجروحان هدر نخواهد رفت و نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول