اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاجرِ سیاست‌زده از ارمنستان تا تبریز و اشک تمساح!/ معیشت مردم گروگان بی‌تدبیران

جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی در اعتراض به اظهارات اخیر شهاب‌الدین بی‌مقدار اعلام کردند: اینکه تفکر و جناح سیاسی که یک تاجرِ سیاست‌زده را از ارمنستان به تبریز می‌کشاند تا لیست خود را پر کند، باید پاسخگوی لاطائلات و عملکرد خود در تکرار لیست امید باشد.

تاجرِ سیاست‌زده از ارمنستان  تا تبریز و اشک تمساح!/ معیشت مردم گروگان بی‌تدبیران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی در اعتراض به اظهارات اخیر شهاب‌الدین بی‌مقدار در خصوص اتفاقات به وجود آمده پس از گرانی بنزین و متهم کردن نظام اسلامی به خشونت، بیانیه‌ای صادر نمودند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 قرار بود کشت و کشتار نشود و با رأفت با ملت برخورد شود. با نیروی نظامی جواب نمی‌گیریم. بهترین راه گفتمان و توضیح و عذرخواهی و درک مردم است، اگر با رویکرد تهاجمی به نتیجه می‌رسیدیم حکومت نظامی پیش از این‌ها جواب می‌داد.

این‌ها بخشی از سخنان بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی است، او با فراخوان لیست امید و به مدد تَکرار خاتمی به مجلس راه یافته است و حال پس سه سال و اندی حضور در مجلس، قصد شرکت در دوره بعدی انتخابات را ندارد، زیرا معتقد است وقتش در مجلس هدر می‌رود! 

حال ایشان در مقام اعتراض برآمده و نظام را متهم به حکومت نظامی(!) می‌کند،گو اینکه علی‌القاعده باید به‌جای محمل بافی در مقام یک مسوول نشسته و مورد پرسش و مطالبه قرار گیرد.

 آتشی که در ماجرای بنزین در دامن نظام افتاد حاصل بی‌تدبیری دولتی است که با حمایت امثال ایشان روی کار آمده. این افراد نه تنها در قبال زمینه‌سازی خود برای ناامنی پاسخگو نیستند بلکه در فراری رو به جلو سعی دارند طلبکارانه با موضوع برخورد کنند! داستان جدیدی نیست، شما عادت دارید در مناصب نظام باشید و همزمان اپوزسیون نظام باشید. 

در ادامه این بیانیه آمده است:  آقای بی‌مقدار؛ واقعیت این است که زمینه اغتشاش و کشته‌سازی را شما و هم فکرانتان فراهم آوردید، امثال شما بودید که با شوک درمانی، زمینه آغاز آشوب توسط شبکه‌های مزدور و منافق را کلید زدید و حال برای آسیب‌دیدگان و کشته‌شدگان اشک تمساح می‌ریزید، بی‌آنکه خود و تفکر حاکم بر کشور در 6 سال اخیر را مسوول بدانید، تفکری که همه آرزوها و آمال خود را در مذاکره با غرب می‌دید و چندین سال تمام توان کشور را در دلبستگی به خارج هدر داد و اقتصاد را نسبت به رفتار و گفتار غربی‌ها شرطی کرد.

تفکری که معیشت و زندگی روزمره مردم را گروگان گرفت تا به قبله آمال خود یعنی آمریکا نزدیک‌تر شود حال آنکه طرف غربی با اخذ امتیازهای گزاف، به اعتراف مسوولان امر هیچ امتیازی نداد و باز همین تفکر با وجود اذعان خود به شکستِ راهبرد "تعامل با غرب" باز معیشت مردم را به گروگان گرفته و می‌خواهد به مانند برجام با فشار بر افکار عمومی عقلای قوم را به پذیرش پیمان‌نامه‌های جدیدی مجبور کند.

جالب‌تر اینجاست که این بار به مانند برجام، وعده‌ای گلابی و آفتاب تابان هم نمی‌دهند و صرفا به تهدید امکان افزایش مشکلات بسنده می‌کنند، در راستای همین مسئله است که جناب بی‌مقدار در بخش دیگری از مصاحبه خود می‌گوید؛ "ما اخیرا یک نامه به رهبری برای بحث FATF نوشتیم هر چند مدام مورد سرزنش قرار می‌گیریم که چرا نوشتیم خب ما می‌خواهیم وجدانمان راحت باشد."

به‌عنوان یک ایرانی باید گفت، چنین تحرکاتی دلیلی جز ایجاد فشار افکار عمومی برای پذیرش یک شکست سیاسی و دیپلماتیک دیگر نیست و پذیرش هر معاهده‌ دیگری، نه تنها مشکلات معیشتی مردم را حل نخواهد کرد، بلکه معیشت مردم گروگان بی‌تدبیران و خائنانی خواهد شد که دل در گرو غرب دارند و نمی‌خواهند با تکیه به توان داخلی مشکلات را حل کنند و در همین مسیر با گرانی شوک‌آور بنزین زمینه را برای اعتراض فراهم می‌کنند و پس از ریخته شدن خون بی‌گناهان در بازی غرب قدم بر می‌دارند و از روی نفاق خود را مدعی حقوق مردم نشان می‌دهند حال آنکه این تفکر و معتقدان و عاملان به آن به مردم ظلم کردند و می‌کنند و همینان هستند کاسبان تهدید و تحریم!

این بیانیه تصریح کرده است: بی‌مقدار در جای دیگر به کم بودن اعتراضات در تبریز اشاره می‌کند و می‌گوید: "علت اینکه تبریز خیلی شلوغ نبود به‌خاطر موسسات خیریه و خیرّینی است که از زمان شاه هم بوده و به فقرا رسیدگی می‌کردند این باعث شد که قشر ضعیف در این شهر خیلی احساس کمبود نکنند."

نماینده مردم تبریز معتقد است که قشر ضعیف در تبریز زیادی احساس کمبود ندارند و این بر می‌گردد به موسسات خیریه و خیرین، دقیقا همین تفکر است که می‌گوید اندکی از حق مردم را باید به آنان صدقه داد و باقی ثروت باید در دست ثروتمندان باشد. از سوی دیگر این اظهارات در واقع توهین به شعور مردم تبریز است.  

از جناب بی‌مقدار دعوت می‌شود تا در محفلی دانشگاهی یا رسانه‌ای پاسخگوی کرده‌ها و نکرده‌های خود باشد و مقام مطالبه و طلبکاری را به مردم و اهل انصاف واگذارد، در قبال خون‌هایی که تفکر و عمل او و هم مسلک‌هایش زمینه‌ساز هدر رفتنشان بود، پاسخگو باشد در قبال معیشت گروگان گرفته شده مردم و دروغ‌هایی که در این سال‌ها به خورد افکار عمومی دادند و می‌دهند!

 سخن آخر اینکه تفکر و جناح سیاسی که یک تاجرِ سیاست‌زده را از ارمنستان به تبریز می‌کشاند تا لیست خود را پر کند، باید پاسخگوی لاطائلات او و عملکرد خود در تکرار لیست امید باشد.

امضاکنندگان این بیانیه

نوید ناصر، حامد خسروشاهی، رامین نظامی‌خواه،کاوه صدق‌روحی، حمید شیرازی، علی بایرامی، شهریار اسداللهی، حسن عدالتی، رضا نور،وحید زینالی, محسن محمدزاده، محمدرضا سبزی، رضا دهقان‌نژاد، صابر عیسی‌پور،غلامرضا سیفی ،حمید وظیفه، علی مشایخی، آرش رضازاده، علی سلیمانیان، نوید مستفیضی، نوید اسماعیلی، علی مهتدی، فرزاد نریمان‌زاده، احد صادقی، بهنام فرجی، علی حصاری، محمد طاهری، محمد تبریزی، بهزاد فرهنگی بستان‌آبادی،هادی نقیان،حامد طهمورثی، وحید جوادی، محمدحسین ذاکر، محمدمهدی مولائی، سامان میرزائی، هادی خلفایان، محسن محمدزاده، محمدتقی حمیدی‌نیا، ابراهیم روشن تن.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول