اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری فرهنگ و هنرساحل نشینان کشور در چابهار

معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: اولین جشنواره ملی گردشگری فرهنگ و هنر ساحل نشینان دی ماه جاری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار می شود.

برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری فرهنگ و هنرساحل نشینان کشور در چابهار

مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: اولین جشنواره ملی گردشگری فرهنگ و هنر ساحل نشینان دیماه جاری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار می شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: در این جشنواره ۷ استان ساحل نشین از جمله گیلان، مازندران، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، گلستان، و سیستان و بلوچستان و استان‌های غیرساحلی همجوار از جمله یزد، کرمان و خراسان جنوبی،خراسان رضوی و خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: جشنواره ساحل نشینان طی ۴ روز با اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای موسیقی متنوع اقوام، برپایی سیاه چادر عشایری،نمایشگاه سوغات و صنایع دستی برگزار میشود.

وی گفت: این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ثبت شده و قرار است هر سال در یکی از استانهای ساحلی کشور برگزار شود.

میرحسینی بیان کرد: این جشنواره می تواند به معرفی بیشتر ظرفیت‌های ناشناخته استان خصوصا چابهار و کنارک و سواحل مکران کمک کند و اهمیت و نقش آن را نسبت به سواحل دیگر کشور نشان می دهد.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول