اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

55 درصد صادرات شکلات کشور از آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۵ درصد صادرات و گردش نقدینگی صنعت شیرینی و شکلات کشور مربوط به تولیدکنندگان استان است.

55 درصد صادرات شکلات کشور از آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین زاده در جلسه بررسی چالش‌های صنایع غذایی استان در جلسه بررسی چالش‌های صنایع غذایی استان با هدف تبادل افکار و ارائه راهکار برای صیانت ازحقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان در صنعت ارز آور شیرینی و شکلات بویژه در زمینه اشتغالزایی و صادرات اظهار داشت: حدود ۵۵ درصد صادرات و گردش نقدینگی صنعت شیرینی و شکلات کشور مربوط به تولیدکنندگان استان آذربایجان‌شرقی است.

وی تدوین استراتژی در شرایط جنگ اقتصادی را از جمله راهکارهای مقابله با بحران‌های احتمالی برشمرد و افزود: از طریق تعامل و هم افزایی سازمان‌های مربوطه و با هماهنگی و تسریع در انجام اقدامات اجرایی و قانونی در شناسایی عوامل آسیب رسان به صنایع استان، بویژه صنعت شیرینی و شکلات می‌توان پشتیبان و حامی سربازان و فرماندهان این جنگ اقتصادی بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به سهم صادراتی این صنعت از گمرکات کشور و استان، بر ضرورت وحدت رویه و اتخاذ تصمیمات ساختاری به منظور حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و تولیدکنندگان استانی تاکید کرد و اظهار داشت: مجموعه سازمان صمت استان با تدوین برنامه‌هایی از طریق روابط عمومی سازمان و با هماهنگی صدا و سیمای مرکز استان، آموزش و پروش استان و انجمن صنایع غذایی، شیرینی و شکلات برای تشریح فرایندهای تولید و کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول