اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

توزیع ۱۲ میلیون پرس غذای حضرتی در حرم امامین عسکریین (ع) طی یک سال

خادمان حرم امامین عسکریین (ع) در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۱۲ میلیون پرس غذای حضرتی بین زائران حرم سامرا توزیع کردند که بیشترین وعده‌های غذایی در دهه اول ماه صفر بود.

توزیع ۱۲ میلیون پرس غذای حضرتی در حرم امامین عسکریین (ع) طی یک سال

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، آستان قدس امامین عسکریین (ع) هر روز میزبان زائران و مجاوران این حرم مطهر در سامرا است و برای رفاه بیشتر این زائران علاوه بر ارائه خدمات مختلف همچون توزیع غذا، در صورت نیاز اسکان نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند.

در ماه‌های محرم و صفر سال جاری که زائران بسیاری برای زیارت به سامرا مشرف شدند، حرم امامین عسکریین (ع) بیش از سایر ایام پذیرای زوار حسینی بود؛ به طوری که در ماه محرم یک میلیون و ۷۰۰ هزار وعده غذایی و در دهه اول ماه صفر یک میلیون و ۲۰۰ هزار وعده غذایی بین زائران و مجاوران توزیع شد.

این امر در حالی است که در سایر ایام، ماهانه بیش از ۹۰۰ هزار وعده غذایی بین زائران توزیع می‌شود که بر اساس آمار آستان قدس عسکریین (ع) در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۲ میلیون وعده غذایی بین زائران توزیع شده که این وعده‌های غذایی علاوه بر زائران حرم سامرا، به مردم نیازمند این شهر نیز اعطا شده است.

به گزارش فارس، مضیف حرم امامین عسکریین (ع) در طبقه زیرین بخش اداری واقع شده است. البته وعده‌های غذایی تنها در مضیف این حرم مطهر توزیع نمی‌شود بلکه در مسیر رسیدن به حرم امامین عسکریین (ع) نیز موکب‌هایی به صورت دائم برپا شده که از زائران پذیرایی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول