اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

روزنامه قطری گزارش کرد؛ کارنامه 2019 السیسی؛ «بازداشت،‌ قتل و همایش‌های توخالی»

برخی از کابران مصری با انتشار هشتگ #حصاد-2019 عملکرد دولت عبدالفتاح السیسی را به باد انتقاد گرفتند و حاصل آن را «بازداشت، خودکشی،‌ قتل و برگزاری همایش‌های توخالی» دانستند.

روزنامه قطری گزارش کرد؛ کارنامه 2019 السیسی؛ «بازداشت،‌ قتل و همایش‌های توخالی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۹ میلادی،‌ کاربران مصری توئیتر، هشتگی با عنوان #حصاد-2019 به راه انداختند و با آن عملکرد یک سال گذشته دولت عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور این کشور را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش وبگاه خبری «العربی الجدید»، آن طور که به نظر می‌‌رسد این هشتگ، احتمالا تا دو روز آینده در میان کابران مصری دست به دست شود.

در هیمن ارتباط،‌ کاربری با نام «ایثار»، به رنج‌ها و مشقت‌های ملت مصر طی سال ۲۰۱۹ در سایه حکومت السیسی اشاره کرد. این کاربر مصری در خصوص نوشته است: «امسال دستاوردی جز درد نداشتیم».

کاربر دیگری نیز با نام «طایف»، با ظالم خواندن مصر،‌ امارات و عربستان سعودی،‌ اشاره‌ای داشته به شکنجه‌شدگان و افرادی که به علت اهمال‌کاری‌ پزشکی، جان خود را در زندان‌های این سه کشور از دست داده‌اند؛ طایف در توئیترش نوشته است: «این‌ها براثر شکنجه و اهمال‌کاری‌ پزشکی در زندان‌ ظالمان جان خود را از دست‌داده‌اند؛ در عربستان: «احمد العماری»،‌ «صالح الضمیری»، «فهد القاضی» و «نایف العمران»... در امارات: «علیا عبدالنور» و در مصر: «محمد مرسی»،‌ «مریم سالم»،‌ «عمر ابوالفتوح»، «السید فرج» و «ابراهیم بیسون».

افراد نامبرده شماری از زندانیان سیاسی مصر هستند که یا بر اثر اهما‌ل‌کاری پزشکی یا در زیر شکنجه جان خود را  از دست داده‌اند.

«فداء» کابر دیگری است که با قراردادن هشتگ #حصاد-۲۰۱۹ به آن دسته افرادی پرداخته است که در دوران حکومت السیسی اقدام به خودکشی کرده‌اند؛ فدا در حساب کاربری‌اش نوشته: «شمار مصریانی که اقدام به خودکشی کرده‌اند به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است».

برخی منابع خبری پیشتر با اشاره به افزایش شمار افرادی که در مصر اقدام به خودکشی کرده‌اند، عنوان کردند که غالب خودکشی‌های انجام شده در این کشور به علت فقر اقتصادی و بیکاری صورت گرفته است.

کاربری با نام «فیروز»، به بعد دیگری از مشکلات مصریان اشاره کرد؛ او در حساب کابری‌‌اش به مسئله فساد‌های مالی نجومی این کشور پرداخته است و نوشته «"محمد علی" امسال از فساد مالی چند میلیاردی در کاخ‌های ریاست جمهوری پرده برداشت؛‌ این فساد مالی از اموال مردم شکل گرفته،‌ مردمی که غذا برای خوردن ندارند».

«محمد علی» که در سال‌های گذشته به‌عنوان سرمایه‌گذار، چندین پروژه ارتش مصر را به دست گرفته بود، در شهریور ماه ۱۳۹۸ با انتشار چند ویدئو، از فساد خانواده السیسی و سران ارتش مصر سخن گفت و مدعی شد که اسناد زیادی از موارد فساد حکومتی در دست دارد و سرانجام در روزهای ۳۰ شهریور تا ۵ مهر، خیابان‌های مصر برای اولین بار پس از روی کار آمدن السیسی، شاهد تظاهرات ضد حکومتی بود. تا کنون هزاران نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند.

«غرباء» نام حساب کاربری دیگری است که به همایش‌های «توخالی» السیسی پرداخته است. او در همین ارتباط نوشته است،‌ از جمله دستاوردهای امسال مصر تبدیل شدن این کشور به برگزارکننده باشکوه‌ترین همایش‌ها برای جوانان  و آن هم برای از بین‌بردن بیکاری جوانان و اطعام فقرا بوده است.

کاربران دیگری نیز مشکلات مصر را از جنبه‌های مختلفی بررسی کرده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موضوع تعقیب خانواده‌های مخالفان مصری در خارج از کشور  و تصویب قانون «سکسونیا» اشاره کرد که به موجب آن امکان بازجویی از صندوق حاکمیتی مصر وجود ندارد.

صندوق حاکمیتی مصر، صندوقی  است برای  حفظ دارایی‌ها و اموال حکومتی کشور مصر.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول