اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت سعودی سامانه پاتریوت خود را بهینه‌سازی می‌کند

دولت سعودی در توافقنامه‌ای با یک شرکت آمریکایی قصد دارد ضمن آموزش کادر نظامی خود، سامانه‌های دفاع هوایی «پاتریوت» را نیز ارتقا دهد.

دولت سعودی سامانه پاتریوت خود را بهینه‌سازی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت عالی صنایع نظامی سعودی امروز (شنبه) در قرار دادی با شرکت آمریکایی «ریتیون»، شاخه عربستان سعودی (Raytheon Saudi Arabia) بهینه‌سازی و بومی‌سازی سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» را در دستور کار خود قرار داد.

این خبر سه ماه بعد از حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی آرامکو منتشر می‌شود؛ حمله‌ای که گفته شد چند لایه پدافندی پاتریوت آمریکایی را پشت سر گذاشت و با حمله به تأسیسات نفتی، تولید حدود شش میلیون بشکه نفت سعودی در روز را متوقف کرد.

اکنون وبگاه شبکه العربیه، با بیان این خبر، مدعی شده است که توافقنامه مذکور در چارچوب تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای توسعه بخش نظامی و امنیتی امضا شده است تا از سرمایه‌گذاری داخلی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای کارشناسان داخلی حمایت کند.

طبق چشم انداز ۲۰۳۰، دولت سعودی باید تا این سال ۵۰ درصد از هزینه‌کرد خود در عرصه نظامی را در داخل عربستان انجام دهد.

«احمد بن عبدالعزیز العوهلی» مدیر هیأت عالی صنایع نظامی سعودی در این باره گفت که این هیأت تلاش دارد خود را بازسازی کرده و سرمایه‌گذاری داخلی را افزایش دهد.

از دیگر بندهای این توافق، آموزش کادر انسانی و انتقال تجربیات است. العربیه همچنین نوشت که یکی از اهداف هیأت عالی صنایع نظامی استقلال عربستان سعودی در صنایع استراتژیک است.

حضور شرکت آمریکایی «ریتیون» در عربستان که کار بومی‌سازی سامانه پاتریوت را برای سعودی قرار است انجام دهد، حاصل سفر سال ۲۰۱۷ ترامپ به عربستان است که طی آن دو کشور تفاهمنامه همکاری امنیتی و نظامی امضاء کردند.

در تاریخ ۲۰ می ۲۰۱۷ با حضور دونالد ترامپ و سلمان بن عبدالعزیز، شرکت «ریتیون» آمریکا که در حوزه صنایع نظامی فعالیت می‌کند در قراردادی با هیأت عالی صنایع نظامی سعودی، شعبه‌ای از خود را در خاک عربستان تأسیس کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول