اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تشویش نظامیان آمریکایی در کره جنوبی پس از آژیر اشتباه در یک پایگاه نظامی

خبرگزاری یونهاپ از به صدا درآمدن آژیر جنگ در یک پایگاه نظامی آمریکا به جای شیپور خاموشی و آشفتگی نظامیان مستقر در این پایگاه در بحبوحه تهدیدها از طرف کره شمالی خبر داد.

تشویش نظامیان آمریکایی در کره جنوبی پس از آژیر اشتباه در یک پایگاه نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری در کره جنوبی از آژیر هشدار اشتباهی در یک پایگاه نظامیان آمریکایی در خاک این کشور و پریشانی سربازان مستقر در آن در بحبوحه تهدیدهای کره شمالی علیه واشنگتن خبر داد. 

کره شمالی اخیرا به آمریکا هشدار داده است که در صورت عدم ارائه یک پیشنهاد منصفانه برای ادامه مذاکرات اتمی میان دو کشور باید مننظر یک هدیه کریسمس از سوی پیونگ یانگ باشد. 

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این اتفاق در پایگاه نظامی «کیسیم در «دانگدوچئون» در ۴۰ کیلومتری شمال سئول اتفاق افتاده است. این پایگاه نزدیکترین پایگاه نظامی آمریکا به مرز کره شمالی است. 

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که این آژیر اشتباهی ساعت ده شب و به جای شیپور خاموشی از بلندگوها پخش شده است.

سرهنگ «مارتین کریتون» گفته این، اشتباهی انسانی بوده است که به جای آژیر خاموشی، آژیر جنگ پخش شده است.

آژیرهای هشدار به سربازان و نظامیان اعلام می‌کند که سریعا اقدامات هشدارآمیز را آغاز کنند و این آلارم سبب تکاپو در پایگاه شده است. 

یونهاپ در ادامه نوشت: تنش‌ها در شبه جزیره کره در حالی بالا گرفته است که نگرانی‌ها از آزمایش یک موشک بین قاره‌ای بالستیک از طرف کره شمالی وجود دارد. 

این گزارش افزود: کریسمس بدون هدیه از طرف کره شمالی تمام شد اما مقامات کره جنوبی و آمریکا میگویند که در بالاترین سطح آمادگی ممکن به منظور مقابله با هرگونه تهدیدی از طرف پیونگ یانگ باقی می‌مانند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول