اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدیران از مواجهه با خبرنگاران واهمه نداشته باشند

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: نباید از مواجهه با سؤال خبرنگاران و حضور بین مردم واهمه داشته و باید به‌صورت شفاف و دقیق پاسخگو باشیم و شفاف و صادقانه با مردم صحبت کنیم.

مدیران از مواجهه با خبرنگاران واهمه نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در یازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: لازم است به‌عنوان یک حق در انتخابات شرکت کرده و افرادی را انتخابات کنیم که صلاحیت و توانمندی داشته و نسبت به وضع قوانین مطلوب برای کشور اقدام و بر اجرای آنها نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تنهاترین ویژگی ممیزه انسان در میان مخلوقات، حق انتخابت است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات خود، این حق را به مردم یادآوری کرده و از آنها بخواهیم تا در راستای رفع مشکلات و گلایه‌های خود، از این حق استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان همچنین ادامه داد: عدم وجود قانون خوب و یا ضعف در قانون از عوامل مشکلات موجود در کشور است که وظیفه اصلی عالی‌ترین مرجع قانون‌گذاری در کشور یعنی مجلس شورای اسلامی است.

خجسته‌پور با بیان اینکه ما باید تبیین کنیم تا مردم بدانند اگر مشکلی وجود دارد، در نبود قانون خوب یا عدم اجرای خوب قانون است، اظهار کرد: اگر مشکلات در نبود قانون است، باید در انتخابات شرکت کرده و کسانی را به مجلس بفرستیم که توانمندی لازم را داشته و بتوانند قوانین مطلوب وضع کنند و اگر در اجرای قوانین مشکلی وجود دارد نیز باید تلاش کنیم کسانی را انتخابت کنیم تا بتوانند با نظارت مطلوب، نحوه اجرای قوانین را اصلاح کنند.

وی اضافه کرد: کمتر از دو ماه تا برگزاری انتخابات باقی‌مانده که در این فرصت بتوانیم به وظیفه قانونی، اداری و رسمی خود و هم وظیفه یک شهروند فعال را به انجام برسانیم.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه نقش و جایگاه اداری یکی از نقش‌های ما و شهروند فعال و آگاه به مسائل کشور دیگر نقش ما در انتخابات پیش رو است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با شرکت در انتخابات برای توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه وجود رقابت، میزان مشارکت بالا، برگزاری انتخابات سالم و در امنیت کامل، چهار مؤلفه اصلی است که در دستور کار ستاد انتخابات استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: سلامت و امنیت از مواردی است که بسیار مورد تأکید قرار دارد، در بحث رقابت و مشارکت نیز ما به میزان مشخص، سهم و نقش خود را ایفا می‌کنیم.

وی یادآور شد: هر چند به‌صورت مستقیم در بحث افزایش مشارکت نقش نداریم، اما موظف هستیم در راستای دیگر مؤلفه‌ها، در خصوص افزایش میزان مشارکت نیز تلاش کرده و این مهم را تقویت بخشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در ایام باقی‌مانده تا انتخابات با توجه به تهدیداتی که علیه نظام وجود دارد و بر اساس تحلیل‌های برگرفته از این تهدیدات و اتفاقات اخیر، دشمنان تلاش می‌کنند تا میزان رأی دادن را کاهش دهند و ما نیز باید تلاش کنیم میزان مشارکت و رأی دادن و حضور در پای صندوق‌ها افزایش یابد.

خجسته‌پور تأکید کرد: کسانی که چشم طمع به کشور و نظام ما دارند، باید بدانند مردم ما علی‌رغم گرفتاری، مشکلات و گلایه‌های به‌حق خود، همچنان پای منافع نظام مانده و به دنبال اصلاح آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه تبیین و تهییج دو کلیدواژه‌ای است که باید در زمان باقی‌مانده تا انتخابات مورد توجه قرار گیرد، گفت: شرایط به همراه راهکار و راه‌حل تبیین شود و پس از آن تهییج و افزایش هیجان مردم برای حضور در پای صندوق رأی در دست کار قرار گیرد که امیدآفرینی مهم‌ترین اصل در این خصوص است، ما راهی نداریم جز اینکه دقیق از خدمات و دستاوردهای نظام اطلاع‌رسانی کرده و پاسخگوی مردم باشیم و این دو مهم قطعاً در افزایش امیدآفرینی مؤثر خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان افزود: نباید از مواجهه با سؤال خبرنگاران و حضور بین مردم واهمه داشته و باید به‌صورت شفاف و دقیق پاسخگو باشیم، در مواردی که به دلایل و موانع دیگر، نتیجه نگرفته‌ایم نیز باید به‌صورت شفاف و صادقانه با مردم صحبت کنیم، خوشبختانه صداوسیمای استان به‌صورت مطلوب و ویژه پای کار است که جای قدردانی دارد، مدیران باید از این ظرفیت استفاده کرده و پیام خود را از این طریق اطلاع‌رسانی کنند و با جامعه هدف خود ارتباط بگیرند.

خجسته‌پور تأکید کرد: در زمان باقی‌مانده تا انتخابات نسبت به اقدامات مؤثر و تحرک بیشتر در کارهای خود اقدام کرده و از کارهای نمادین که مردم از آن بیزارند، بپرهیزید و به‌صورت روزانه در میان مردم و با مردم باشید.

وی گفت: خوشبختانه مطابق تقویم زمان‌بندی انتخابات، اقدامات به دور از هیچ‌گونه حاشیه در حال انجام است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول