اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خدمت رسانی دندانپزشکان جهادگر در منطقه پنج‌تن مشهد

مسؤول روابط عمومی کلینیک تخصصی دندانپزشکی کانون جهادی صراط الحمید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مهر سال جاری تصمیم گرفتیم که یک منطقه محروم را مورد هدف قرار دهیم، تا مشکلات بهداشت دهان و دندان برطرف شود، در حال حاضر در منطقه پنج‌تن خدمات ارائه می‌دهیم.

خدمت رسانی دندانپزشکان جهادگر در منطقه پنج‌تن مشهد

علیرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص اردوهای جهادی دندانپزشکی در حاشیه شهر، اظهار کرد: گروه جهادی کیلینک تخصصی دندانپزشکی به دلیل کارهای تخصصی که نیازمند به پیگیری بیشتر بیماران است، علاوه بر همکاری و برنامه‌های مشترک با کانون صراط الحمید برنامه‌های مجزا به صورت هر سه هفته یکبار در حاشیه شهر دارد، تا مردم منطقه را از لحاظ درمان بهداشت و دهان پوشش دهد.

مسؤول روابط عمومی کلینیک تخصصی دندانپزشکی کانون جهادی صراط الحمید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تیم ما متشکل از رزیدنت‌های دندانپزشکی و دانشجوهای فارغ التحصیل و در حال تحصیل است که با توجه به محدودیت یونیت‌ها در هر دوره حدوداً پذیرای ۵۰ نفر هستیم.

وی جرم‌گیری، عصب‌کشی، ترمیم، جراحی و درمان اطفال توسط متخصصان اطفال را از جمله خدماتی برشمرد که در این اردوها ارائه می‌شود.

ابطحی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کار درمان را انجام داده‌ایم، ابراز کرد: از مهر سال جاری تصمیم گرفتیم که یک منطقه محروم را مورد هدف قرار دهیم، تا مشکلات بهداشت دهان و دندان برطرف شده و تمام ساکنان منطقه مورد نظر بتوانند از خدمات دندانپزشکی بهره کامل ببرند، در حال حاضر در منطقه پنج‌تن خدمات ارائه می‌دهیم.

مسؤول روابط عمومی کلینیک تخصصی دندانپزشکی کانون جهادی صراط الحمید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تمام خدماتی که توسط کیلینک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود را انجام می‌دهیم و تقریبا تمام مشکلات دندان مردم رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد یونیت‌های ما در این اردو 17 عدد است، عنوان کرد: به مجموعه صندلی‌های دندانپزشکی، وسایل همراه و مورد نیاز دندانپزشکان یونیت گفته می‌شود.

ابطحی با تأکید بر این مطلب که هرچقدر تعداد یونیت‌های ما بیشتر باشد ارائه خدمات هم بیشتر می‌شود، متذکر شد: یونیت‌های مورد استفاده ما قابل حمل است و هزینه زیادی ندارد، بیشتر یونیت‌ها توسط سپاه امام رضا(ع)، شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأمین می‌شود.

کمبود یونیت مشکلی مهم در ارائه خدمات

مسؤول روابط عمومی کلینیک تخصصی دندانپزشکی کانون جهادی صراط الحمید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: در تأمین کادر درمانی و مواد مصرفی مشکلی نداریم، اما به علت کمبود یونیت‌ها و بعضاً خراب شدن آنها در حین انجام درمان باعث می‌شود که فرآیند درمان متوقف شده و شرمنده مردم شویم.

وی اظهار کرد: در تلاشیم تا با کمک دانشجوهای مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد یونیک‌های داخلی تولید کنیم.

ابطحی با اشاره به اینکه مواد مصرفی ما توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین می‌شود، بیان کرد: در هر اردو یونیت‌ها را در محل مورد نظر مستقر کرده و تست می‌کنیم، اغلب بچه‌ها خودشان تعمیرات جزئی یونیت‌ها را انجام می‌دهند، به عنوان مثال مخازن آب یونیت‌ها را با استفاده از بطری‌های پلاستیکی تعمیر می‌کنند.

مسؤول روابط عمومی کلینیک تخصصی دندانپزشکی کانون جهادی صراط الحمید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افرادی که توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شناسایی شدند، برای معاینه به ما مراجعه می‌کنند و پس از انجام معاینات فرآیند نوبت‌دهی و بعد از آن درمان آغاز می‌شود.

وی افزود: روحیه همکاران و حس کمک به همنوعانشان غیر قابل وصف است، زیرا با هر اعتقاد و گرایشی مشتاقانه برای خدمت به مردم در صحنه حاضر می‌شوند.

انتهای‌پیام/70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول