اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اراضی پرورش میگو به معضلی در منطقه تبدیل شده است/ شترهای سرگردان ضبط می‌شوند

امام جمعه بندرجاسک با بیان اینکه شهرک‌های کشاورزی جاسک معضلی برای مردم بومی است، تصریح کرد: اراضی‌ پرورش میگو بایستی در اختیار شیلات قرار گیرد و در قالب تعاونی به تناسب تسهیلات و درآمد به جوانان بومی واگذار شود.

اراضی پرورش میگو به معضلی در منطقه تبدیل شده است/ شترهای سرگردان ضبط می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرجاسک، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم مناقبیان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جاسک اظهار داشت: حضرت زینب کبری ( سلام‌الله علیها ) آئینه تمام‌نمای حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی افزود: ایشان مفسره قرآن بودند و یکی از ویژگی‌های آن حضرت، نقش‌آفرینی در حوادث جامعه بود که امروز کسانی به‌دنبال آن هستند این نقش‌آفرینی را به حاشیه ببرند.

امام جمعه جاسک با بیان اینکه در مسئله ظهور در بین ۳۱۳ یاران امام زمان ۵۰ نفر از زنان حضور دارند و امروز ضرورت اجتماع است که زن در قالب حجاب و حیا ظهور و بروز کند که در عصر کنونی دنیای غرب، زن را در حد ابزار تنزل داده‌اند، تصریح کرد: تا سخن از آزادی به میان می‌آید نسخه‌های غربی را ارائه می‌دهند و می‌گویند حقوق زن یعنی ولنگاری و اینکه زنان برهنه در اجتماع حاضر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مناقبیان ادامه داد: زینب کبری(ص) چنان خطبه‌ای در مجلس یزید خواندند که  اساس ظلم را برهم زد و خون بر شمشیر پیروز شد و ایشان به جهانیان درس صبر،  ایثار و گذشت دادند.

وی به سخنان ارزنده فرمانده کل قوا در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره 1500 شهید استان هرمزگان که از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها منتشر شد را مایه مباهات و افتخار دانست و گفت: حقیقتا بیانات معظم‌له مایه افتخار و مباهات برای مردم هرمزگان شد.

امام جمعه جاسک با اشاره به اینکه از ورود قاطع دستگاه قضا به موضوع شترهای سرگردان در این شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنم، تاکید کرد: در مرکز استان با حضور ریاست محترم دادگستری استان در این خصوص جلسه‌ای شکل گرفت که نیاز است مالکان شترهای برای ساماندهی این حیوان اقدام کنند در غیر اینصورت شترهایشان ضبط می‌شود و مالشان را باخته‌اند و دیگر سفارشی در کار نیست چراکه دستگاه قضا به جد پیگیر ماجرا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مناقبیان با اشاره به اینکه در خطبه‌های گذشته نماز جمعه در خصوص چند موضوع از جمله در مورد زمین‌های پرورش میگو روستای گاوبندی و گزی متذکر شدم که فرماندار محترم در این خصوص به موقع ورود کرد و این مقام مسؤول با دعوت از مسؤولان، مشکل را برطرف کردند که جای بسی تقدیر تشکر است.

وی تصریح کرد: شهرک‌های کشاورزی در این شهرستان به جای اینکه مانع تولید را برطرف کنند، متاسفانه مانع ایجاد کردند و برای 20 هکتار اراضی می‌گویند باید چند میلیارد به ما پول بدهید، به چه حقی، چه کسی این موضوع را نظارت می‌کنند.

امام جمعه بندرجاسک در پایان سخنانش عنوان داشت: باید واگذاری این اراضی‌ها در اختیار شیلات قرار گیرید و در قالب تعاونی به تناسب تسهیلات و درآمد به جوانان بومی واگذار شود چراکه از زمانی که این زمین‌ها در اختیار شهرک‌ها قرار گرفته، قیمت نجومی پیدا کرده است و این شهرک‌های کشاورزی معظلی شده برای مردم بومی که نیاز است استاندار محترم به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول