اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معیشت مردم در گرو امنیت است/ دولت به مردم پیشوا عوارض آلودگی را پرداخت کند

امام جمعه پیشوا گفت: شاخص آلایندگی در پیشوا از همه مناطق تهران بیشتر است و دولت موظف است عوارض آلودگی را به مردم پیشوا پرداخت کند.

معیشت مردم در گرو امنیت است/ دولت به مردم پیشوا عوارض آلودگی را پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا, حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری امام جمعه پیشوا در خطبه های نماز عبادی سیاسی با اشاره به یاری دادن رهبر توسط مردم در جامعه اسلامی اظهار داشت: امروز در جایگاهی هستیم که مردم باید درست عمل و تحلیل کنند مردم صحنه را ترک نکنند رهبر به تنهایی در جامعه کاری نمی‌تواند بکند مردم هستند که به یاری رهبر می توانند کشور را حفظ کنند.

باقری با اشاره این که مشارکت فعال ضامن بقای اجتماع است بیان کرد:به شرطی که مردم احساس کنند حضورشان مهم و اثر گذار است و جامعه را زنده و مشکلی را حل می کند دردوران جنگ و انتخابات و راهپیمایی ها اثبات کردند که حضور مردم مهم است.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ مردم حضور داشتند در فتنه های مختلف پیروز شدیم فتنه جنگ سیاسی اقتصادی امنیتی سال ۸۸ سال ۷۸ سال ۹۸ ما پیروز شدیم. 

امام جمعه پیشوا با بیان این که استکبار در همه مراحل از ایران شکست خورده اذعان کرد: آمریکا و اسراییل و استکبار در سال های گذشته همه لایه های جنگ نسل اول تا پنجم را روی ما آزمایش کردند و می دانند توان حمله نظامی و ادامه آن را ندارند در جنگ سیاسی و روانی هم نتوانستنددر تلاش های دیپلماسی و در جنگ های نیابتی و تکفیری و داعش نیز شکست خوردند.

وی اضافه کرد: درنفس های آخر دشمن نقشه معیشت زندگی و سفره نان و نمک و دارو مردم و تحریم و مردم را به فقر کشیدن است نقشه جدید دشمن که چند سال کار می کنند.

باقری با اشاره به در دوراهی قرار دادن مردم توسط مسوولین اظهار کرد: در داخل عده ای ترسو مرعوب دشمن شدند و می گویند اگر راحتی می‌خواهید ارتباط با استکبار و نمی خواهید راه مقاومت مردم را در دوراهی قرار دادند.

وی افزود: عزیزانی که برای دفاع از امنیت خودمان مدافع حرم شدند چقدر زخم زبان خوردند برای دفاع از اسلام رفتند همه کشور ها مدیون مدافعان حرم هستند.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اجرای طرح های غربی در کشور عنوان کرد: طرح های به ظاهر فریب دهنده را خارجی ها آوردند و داخلی ها حمایت کردند که اگر به این ها پیوند خوردیم مشکلات حل می شود درباغ سبز باز می شود اگر به آن نپیوندیم در فقر باز می شود.

باقری در خصوص بی ثمر بودن مذاکرات با غربی ها بیان کرد: بعضی ها اقدامات مهم علمی و پزشکی و نانوتکنولوژی در کشور را کوچک شمردند عمران و ابادی را نتیجه مذاکره دانستند جایی خراب شد گفتند این همه پول را در سوریه و عراق هزینه کردند این القای دشمن است.

وی ادامه داد: همه این ها برای دوقطبی سازی است یعنی جبهه انقلابی مخالف آسایش مردم و جبهه مقابل موافق آرامش مردم است.

امام جمعه پیشوا تصریح کرد: بعضی ها حاضرند برای آسایش مردم با همه مذاکره کنند اما باید بدانیم معیشت مردم در گرو امنیت مردم است اگر کشوری امنیت نداشته باشد معیشت ندارد مقاومت به معنای امنیت است اگر مقابل دشمنان و اغتشاشگران می جنگیم برای امنیت مردم است.

باقری با اشاره به هدف دشمن مقابل نظام اسلامی اظهار کرد: رییس جمهور عراق هم استعفا داد دشمن به استعفای رییس حمهور ما قانع نمی شود هدفشان حاکمیت و سقوط نظام است.

وی افزود:مگر اشرف غنی با ترامپ مذاکره نکرد چه شد؟ ۸۰ درصد و بیشتر مشکلات به خاطر ضعف مدیریت است شاید ۲۰ درصد به خاطر تحریم و دشمن باشد.

حجت الاسلام باقری با بیان این که در کشور با کمبود گاز کپسول روبروهستیم عنوان کرد: چند روزی است در کشور با کمبود گاز کپسولی مواجه هستیم ما که گاز به ترکیه صادر می کنیم اما خودمان نداریم.

وی با اشاره به تشدید آلودگی هوا در مناطق جنوب شرق و پیشوا بیان کرد: آلودگی هوا هم از اروپا و آمریکا می آید؟ مقصر خود ما و سو مدیریت ما است؛ وزرا و دولت به مازندران برای تفریح و جای خوش آب وهوا می روند و مردم این منطقه با بی تدبیری آقایان باید در بین این همه آلاینده خفه شوند.

وی ادامه داد: آیا پیشوا کارخانه دارد؟ این آلودگی از کجا می‌آید؟ آیا عوارض آن را به ما می‌دهند؟ شاخص ۲۲۰ در جنوب شرق و پیشوا که بعضا بالاتر می‌رود صنعت و پتروشیمی هم که نداریم فقط آلودگی‌اش به دست ما می‌آید عوارض آلودگی باید به دست مردم پیشوا برسد.

امام جمعه پیشوا در خصوص استفاده از طرفیت های داخلی اذعان کرد: چقدر رهبری به امکانات داخلی تاکید دارند درکل کشور ۱۲ هزار هکتار گلخانه داریم در پیشوا ۱۳۰۰ هکتارگلخانه وجود دارد ۱۱ درصد کل کشور آقای مدیران شهرستان گزارش دهند که از این ظرفیت چقدر استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: ایا پایانه صادراتی داریم که کشاورز خودش محصولش را بفروشد من ۳ سال در این شهرم نه کلنگی زده شده نه آجری گذاشته شد بلکه آجر از خیلی جاها برداشته شد چرا خیلی از جوانان ایرانی در گلخانه ها کار نمی کنند از این ظرفیت استفاده نکردیم.

انتهای پیام/ح/پ/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول