اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی درمانگاه بیماران مادرزادی در سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف کشور گفت: قرار است به زودی یک درمانگاه بیماران مادرزادی در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی درمانگاه بیماران مادرزادی در سیستان و بلوچستان

آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار با حجت الاسلام شرفخانی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور اظهار داشت:  در استان سیستان و بلوچستان باید در زمینه فرهنگسازی وقف اقداماتی انجام شود تا این امر مهم در استان با توجه به نیازهای موجود به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: باید از استان های دیگر نیز برای پیشرفت کمک گرفته شود و به صورت خاص در زمینه وقف دینی تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تاکید کرد: در اقدامات، باید در شروع کار ارگان های مرتبط را سهیم کرد و از آنان نیز کمک گرفت تا کار راه بیفتد.

آیت الله محامی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان پول وارد می شود اما مدیریت درست برای هزینه آن صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت استان به درستی احساس می شد و با توجه به این ظرفیت ها، هزینه و برنامه ریزی درست می شد اکنون پیشرفت بهتری برای استان شاهد بودیم.

حجت الاسلام شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: در زمینه درمان تلاش هست تا اقدامات خوبی برای این استان صورت بگیرد که در همین راستا قرار است به زودی یک درمانگاه بیماران مادر زادی نیز در استان راه اندازی شود.

 

وی افزود: برای بحث توسعه درمانگاه شمیم یار نیز که در مسجد حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها زاهدان قرار دارد قرار است تا تصمیماتی گرفته شود تا توسعه پیدا کند.

 رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف کشور  تاکید کرد: برای استان سیستان و بلوچستان نیاز است تا از چند استان دیگر نیز به عنوان معین کمک گرفته شود.

شرفخانی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان ما ۵۰۰۰ موقوفه انتفاعی در سازمان ثبت داریم که ناچیز است و توان اقدام مناسب را از ما سلب کرده است.

وی ادامه داد: ما ۴۲ وقف جدید از ابتدای امسال داشته ایم که انتفاعی است که نسبت به متوسط کشور پایین است.

انتهای پیام/3139/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول