اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ضرورت دوری از تفرقه در جامعه اسلامی/ باید محکم به ریسمان الهی چنگ بزنیم

امام جمعه موقت گرگان گفت: چیزی که موجب هلاکت جامعه و براندازی دین می‌شود فساد ذات‌البین است؛ کسی که کاری می‌کند بین مردم اختلاف بیندازد دین خود را تباه کرده است.

ضرورت دوری از تفرقه در جامعه اسلامی/ باید محکم به ریسمان الهی چنگ بزنیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند اگر در دین خداوند متدین هستید باید با یکدیگر برادر باشید و آن چیزی که موجب تفرقه در جامعه می‎شود عدم رعایت تقوا است.

وی با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه افزود: امام علی (ع) فرمودند مواظب باشید بین شما تفرقه بوجود نیاید که ستون فقرات جامعه را در هم می‌شکند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه باید دعا کنیم با عاقبت‌بخیری از دنیا برویم، بیان کرد: همه مؤمنان باید محکم به ریسمان الهی چنگ بزنند و از تفرقه و اختلاف بپرهیزند.

برقرار بر لزوم اصلاح ذات‌البین و مودت بین مردم تأکید کرد و یادآور شد: فضیلت ایجاد همدلی و اصلاح ذات‌البین  بین مردم از نمازها و روزه‌ها بیشتر است،  افراد باید از ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه پرهیز کنند و در راستای ایجاد همدلی و وحدت بین مردم گام بردارند.

وی تأکید کرد: چیزی که موجب هلاکت جامعه و براندازی دین می‌شود فساد ذات‌البین است، کسی که کاری می‌کند بین مردم اختلاف بیندازد دین خود را تباه کرده است. 

امام جمعه موقت گرگان یادآور شد: در قرآن کریم آمده است مردم از خداوند و پیامبر (ص) اطاعت کنید و از نزاع و درگیری بپرهیزید و اگر فساد و تفرقه ایجاد شد بدانید سست می‌شوید و نیرو و توان خود را از دست می‌دهید.

برقرار  با بیان اینکه رسیدن به مقصد الهی نیاز به استقامت دارد، افزود: خداوند همراه صابرین است.

وی با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار متذکر شد: اگر شوکت امام حسین (ع) و عظمت دین اسلام باقی مانده به واسطه صبر و استقامت حضرت زینب (س) بوده است و هر روز توجه دنیا به مکتب امام حسین (ع)  افزایش می‌یابد.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: امام حسین(ع) در آخرین لحاظت به حضرت زینب(س) فرمودند اسیر شوید اما تلاش کنید ذلیل نشوید و عزت خود را حفظ کنید، زیباترین بندگی و اطاعت خداوند در صحرای کربلا به نمایش گذاشته شد و به همین دلیل است که حضرت زینب (س) می‌فرمایند«ما رایت الا جمیلا». 

برقرار با تأکید بر اینکه برای تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام صبر عنصری تأثیرگذار است، بیان کرد: مسلمانان می‌توانند با تکیه بر صبر به اهداف ترسیم شده نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دست یابند.

وی از آمریکا به عنوان نمادی از کفر بین‌الملل یاد کرد و یادآور شد: آمریکا در سراسر جهان دست به شیطنت و جنایت زده است و از جمله این اقدامات شیطنت‌آمیز تحریم اقتصادی علیه مردم ایران است.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه متأسفانه امروز عربستان سعودی به مظهر نفاق و شکاف بین مسلمانان جهان تبدیل شده است، متذکر شد: ممکن است افرادی در لباس دوستدار اسلام و نظام قصد آسیب و ضربه را داشته باشند که باید مراقب این افراد باشیم.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول