اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

9 دی، نمادآگاهی بخشی در مقابل فتنه‌ها است

امام جمعه ابهر گفت: تلاش برای بقای 9 دی صرفا تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست، بلکه این روز نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن آن به این است که امروزه نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه، بیدار و روشن باشیم.

9 دی، نمادآگاهی بخشی در مقابل فتنه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به یوم‌الله 9 دی اشاره و اظهار کرد: 9 دی 1388 یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی و از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است، در این روز ملت ایران بر یک فتنه بزرگ غلبه کرده و توانستند با بصیرت و همدلی و وحدت و صبر خویش در برابر جریان‌های باطل و غرب گرا، موضع حق را اتخاذ کند.

امام جمعه ابهر افزود: تلاش برای بقای 9 دی صرفا تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست، بلکه این روز نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن آن به این است که امروزه نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه، بیدار و روشن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اساسا مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته است، تصریح کرد: حضرت علی (ع) در خطبه‌های متعدد نهج‌البلاغه از فتنه سخن گفته‌اند و علل و عوامل وقوع آن را تشریح کردند.

رحیمی قانون‌گرایی، تبعیت از علمای ربانی و حمایت امت از رهبری انقلاب را از راهکارهای نجات از فتنه، عنوان و ادامه داد: دومین راه گریز از فتنه، پرهیز از خود سری و توجه به نصیحت و راهنمایی مصلحان است، چرا که سر سختی، فرعون‌گرایی، غرور بیجا و خود بزرگ بینی از عوامل و موانع پذیرش راه درست است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه سران فتنه در سال 1388 که از قانون عبور کردند. و به نصیحت ناصحان گوش نکردند و در نهایت خود را بین ملت و خدا روسیاه کردند، افزود: تعجب از افرادی است که عبرت نمی‌گیرند و خود را با سران فتنه به جامعه معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) پیامدهای ویرانگر وقوع فتنه را هم در نهج‌البلاغه تشریح فرموده است، گفت: تردید و دودلی و انحراف نیروهای اصیل از جمله عواقب فتنه است که با انجام آن مردانی که سلامت بودند گمراه شده جذب دشمن خواهند شد.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول