اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت عمرانی در ۲۵۰۰ بقعه کشور/ ۵۰۰ مرکز افق در بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با هدف توجه به زیرساخت‌های بقاع متبرکه، عملیات عمرانی در دو هزار و ۵۰۰ بقعه کشور در دست اجراست.

فعالیت عمرانی در ۲۵۰۰ بقعه کشور/ ۵۰۰ مرکز افق در بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نوروزپور در همایش توجیهی آموزشی هیأت ‌امنای بقاع متبرکه و خادمان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان سمنان به میزبانی آستان مقدس امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان اظهار کرد: به‌منظور تأمین و تقویت زیرساخت‌های لازم و فضاهای موردنیاز جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه مدنظر مقام معظم رهبری، عملیات عمرانی در دو هزار و ۵۰۰ بقعه متبرکه کشور در حال اجراست.

وی افزود: بر اساس شرایط و موقعیت‌های جغرافیایی امام‌زادگان و بقاع متبرکه در سه سطح طبقه‌بندی شده‌اند و 200 بقعه امام‌زادگان در سطح یک، 300 بقعه در سطح دو و بقیه بقاع متبرکه و امامزادگان در سطح سه قرار گرفته‌اند و در هر بقعه بر اساس این طبقه‌بندی و بر اساس نیازهای منطقه، طرح جامعی تهیه‌شده و بر اساس طرح جامع تصویب‌شده عملیات عمرانی در حال اجراست.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از اقدامات و برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه طی یک سال گذشته راه‌اندازی مراکز افق بود که تاکنون 200 مرکز افق در امامزادگان سطح کشور راه‌اندازی شده و در نظر است در سال آینده با راه‌اندازی مراکز جدید تعداد مراکز افق در بقاع متبرکه به 500 مرکز افزایش یابد.

وی عنوان کرد: مأموریت مراکز افق در بقاع متبرکه اجرای برنامه‌های اجتماعی در کنار برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است و این مراکز باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

نوروزپور گفت: در مراکز افق واحدهای مشاوره نیز فعالیت دارند و در زمینه‌های مختلف باهدف مقابله با آسیب‌های اعتیاد، طلاق، کمک به زنان سرپرست خانوار و ... مشغول فعالیت هستند و تاکنون با فعالیت واحدهای مشاوره مراکز افق بیش از 50 درصد از زوجین در معرض طلاق به صلح و سازش رسیده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه افزود: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن در کشور، سازمان اوقاف نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن کریم را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از یک ‌میلیون و 250 هزار نفر در طرح حفظ قرآن سازمان اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند.

وی برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن، طرح تلاوت یک صفحه قرآن در هر شب و تلاوت نور را از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در آستان امام‌زادگان کشور برشمرد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول